Selawat Tafrijiyyah

Image result for selawat tafrijiyyah
banyak manafaatnya :)

Bismillahirrahmannirahim,Alhamdulillah kerana kurniaan nafas dan nyawa dari Allah Taala.Syukur padaMu Ya Ilahi kehidupan seperti biasa ,diteruskan sepositif yang boleh.Tapi betullah kata orang kekadang keadaan sekeliling kadang agak mempergaruhi kita.Memulakan hari dengan sakit kepala ,salah sendiri juga sebab hujung minggu makan dan minum takku jaga.Ermmm duit ot tak masuk lagi kena bertabah lagi.ok kita nak fokus dengan hari ni.Pagi aku nak pergi keja dengan berbekalkan nasi sejuk dan ayam goreng yang kawan bagi semalam.Ambik duit syiling tabung dengan harapan nak beli sambal nasi lemak kat kedai bawah dengan kuih sikit.Duit syiling ada 5 rgt walaupun rasa segan tapi duit jugak kan.Jadi dengan lafaz bismilah keluar rumah dan turun ke bawah.Alamak kedai tu tutup,ermmm toleh sebelah kiri nasib baik kedai satu lagi buka.Dengan budi bahasa sambil tengok tauke layan yang lain sembanglah sikit,bila aku cakap nak beli sambal nasi lemak saja.ayooooo dia bagi muka cam ---- takpelah kak aku cari jalan lain je nak beli sambal tu tapi mood aku terus swing kot sampai pejabat je budak2 tu ku marahkan.Bila tengok status staff kontrak kat fb pasal tak dapat gaji panjang pulak bebel aku dalam group waasap wanita2 tempat keja.He3 malangnya tak ada yang melayan yalah org yang update status org kesayangan sapa nak marah dia.Aku memang geram melihat orang macam tu Allah orang lain ada masalah jugak tapi tak adalah meroyan dalam fb sampai macam tu.Bagi aku dia dah banyak tempat keja aku tolong kot,siap semalam buat makan2 kat rumah dia tapi heboh dalam fb tak ada duit dan cakap kesian kat anak nak beli sesuatu kat giant tapi tak ada duit.Allahuakbar ada orang nak makan apa pun tak ada tak sempat nak fikir beli mainan pun.Sebenarnya apa pun situasi kena bersabar , kalau part aku dulu pandai cakap rezeki tak salah alamat jadi....jahatnya aku.

      Sebenar nak share yang aku baca dalam fb ada seseorang yang share pasal selawat tafrijiyyah ni,banyak manafaatnya tapi seperti biasa kena istiqamah untuk apa yang kita hajati samada dari segi kewangan atau kehidupan...Aku berharap aku kuat untuk istiqamah baca selawat ni....


Comments

Popular Posts