Bazir

Alhamdulillah selesai sarapan dah.ermmm...susah jugak hati aku ni...ada orang cakap aku ni suka membazir.Aku ni bila dirumah aku suka masak walau pun goreng telur je untuk makan.Dulu pernah try jugak beli je makanan sebab takut bazir tapi tak lalu nak makan nasi luar je.Bila aku masak aku tak reti sangat estimate sikit tapi aku rasa dah masak cukup untuk aku sorang tapi mesti ada baki jugak.Yang baki tu kalau dah basi memang aku buanglah tak kan nak makan jugak.....aku tak mau nak membazir ni tapi bila aku fikir aku tak ada pilihan bila kena juga buang makanan-makanan tu.Aik...berapa banyak jugak aku ni....he..he..he...hakikat nya dah kena makan sorang-sorang memang akan jadi pembaziran.Kadang bukan apa suka masak ni kat sini makanan dia aku tak berapa nak masuk sangat...kadang aku lebih selera makan ikan bilis goreng je.Aku duduk rumah tu memang terima banyak komplen tapi aku terima je apa yang boleh aku ubah aku ubah apa yang tak aku diam kan aje.Ada jugak yang nasihat cari rumah lain tapi malaslah aku selesa kat situ semua dekat lagi pun tuan rumah tu baik je biasalah aku pun bukannya baik sangat....really miss my mom cooks.Kalau kat sana mak masak apa pun sodap....

Comments

Popular Posts