Amanah dan Tanggungjawab

Semenjak dua menjak ni tempat di mana aku mencari rezeki orang-orang nya semakin kurang amanah aku tengok.Ermmm...kadang takut dengan ada iman yang terlalu nipis ni aku terikut sekali.Punch kad selalu suruh orang,tak duduk kat pejabat,keluar ikut suka dan banyak benda lagi aduhai macam-macam.Bila yang paling berkuasa dalam pejabat buat tak endah mestilah yang bawahan akan bersuka ria.Aku pun dah naik takut sesangat.Dulu aku rajin jugak nak tegur last sekali aku dimarahi dan ditanya aku ni siapa kat pejabat tu.Kuli je pun...apa boleh buat aku buat tak tau je walau hati aku sakit tengok benda-benda tu.Depa ni memang tak takut langsung aku tau dekat pejabat aku memang ikut masa je ada keja nya tapi bukan alasan untuk masuk dan keluar sesuka hati dan cuti sesuka hati.Entahlah aku tiada jalan penyelesaian untuk itu.Aku siapakan duduk diam je lah dipejabat janji aku tak buat sudah.Aku pun dah buat teguran tapi orang buat tak tau dan siap marah aku jadinya aku buat keja aku je.Buat selimut tampung selimut dan jahit manik lagi baik.Walau kadang rasa bersalah jugak buat kat pejabat tapi daripada kau duduk saja baik aku buat keja yang berfaedah...Kalau kat sini pun tak ada amanah dan tanggungjawab macam kat tempat lain ya... :) lu fikir lah sendiri

Comments

Popular Posts