Belajar Sendiri

Bismillahhirrahmannirahhim,
Alhamdulillah masih hidup dengan nikmatNya...baru ada masa nak masuk blog....al-maklumlah sibuk training bola jaring....frust juga kalah namun aku enjoy dapat join sukan bagi jabatan aku kali ni.Pengalaman baru dan kawan baru.Bercakap pasal kawan....aku ni susah nak dapat kawan yang betul-betul boleh aku percaya dan faham dengan aku.Aku tak harap kawan tu faham 100% dengan aku tapi sekurang-kurangnya boleh ada masa aku perlukan.Ermmmm....manusia memang perlukan kawan untuk bercerita dan meluahkan apa yang tak puas hati tapi bukan bermaksud dengan meluah tu aku nak membalas sesuatu ....yang jadi sedih bila ada kawan yang pergi pulak cerita kat orang lain pasal apa yang kita luahkan.Kita ni tak mau nak panjangkan cerita tapi jadi panjanglah pulak.Aku memang mengharap ada yang sudi jadi pendengar namun aku asyik dapat pengkhianat je...sedihnya.....memang sedih sangat-sangat dahlah satu opis aku jadi tak semangat nak datang keja...tempat yang terlalu banyak down kan aku.Dalam keadaan diri yang sendiri aku hendak sesuatu yang sentiasa memberi semangat untuk aku.Aduhai kenapalah susah sangat nak ada kawan yang faham dengan aku...aku ke yang jahat sangat....aku sendiri tiada jawapan kerana hanya orang yang bernama kawan yang boleh tegur apa kesilapan aku.....aku paling tak suka bila aku dapat tahu ada yang bohong pada aku...sakitnya hati tuhan je tahu...aku sendiri tak faham nak berkawan cara mana lagi.Bila kawan tu mood tak baik aku buat bodo je kalau dia marah ke apa jerit ke apa.....tapi jadi tanda tanya bila dengan orang lain dia buat baik......apa lagi cara..cakap dah elok-elok,ajak makan bagi makan dan so on..so  on.....arghhhhh....aku tak faham.....apa yang seorang kawan mahukan...Ya Allah tolonglan hambaMu ini....

Comments

Popular Posts