Sakit Memanjang



Bismillahhirrahmannirrahim,
Alhamdulillah syukur dengan nikmatNya walau pagi ni bangun tidur dah pening-pening.Pagi-pagi aku dah rasa terbantut sikit.Aku reda andai sakit itu peringatan dari Allah buat ku cuma agak sukar untuk beribadat aku jadi tak berapa nak fokus apa pun aku terima aje.:) namun bagi orang lain kalau kita ni dok sakit depa kata hidup tak berkat..kadang aku cuba relatekan jugak dengan hidup aku apa yang tak kenanya tapi aku tak dapat jawapan pada apa yang orang cakap tu.Ada yang cakap sakit itu mengurangkan dosa kita,ermmmm...entahlah mana yang betul aku pun tak tahu hanya Allah yang mengetahui apa yang baik dan apa yang buruk untuk hambaNya.Yang aku tahu andai ditimpa musibah tak kisahlah sakit ke,kematian ke,kemiskinan ke semuanya itu ada hikmah dari Allah.Kita sebagai hamba perlu buat sabar dan perbanyakkan solat itu penawar yang terbaik.Sakit itu ujian mencari ubatnya pahala buat kita.Jangan bila sakit dibiar melarat atas alasan akhirnya mati juga.Mati itu pasti namun itu semua kuasa Allah kita ni sebagai hamba usaha dan ikhtiar selebihnya kita serah pada yang Esa.:) mungkin juga emosi yang tak menentu buat aku selalu sakit.Aku sendiri mengalami jalan buntu untuk aku gembirakan diri ku.....Ya Allah Kau Maha Mengetahui apa yang baik untuk hambaMu

Comments

Popular Posts