Faktor Usia

Bismillahhirrahmmannirrahhim,
Alhamdulillah,dipanjangkan umur dimurahkan rezeki.2 - 3 hari ni aku tak berapa nak sihat namun aku gagahi nak datang keja dan buat rutin seperti biasa.Namun apalah kudrat diri ini bila Allah berikan sakit akhirnya aku rebah juga petang jumaat hari tu.Memang rasa tak larat sungguh-sungguh..Batuk,selsema dan sakit kepala kombinasi yang agak berat buat aku.Aku cuba kuat kerana aku tahu aku sorang.Sekali lagi bila ditimpa sakit aku ditinggal sorang kat rumah.Aku mula belajar untuk menerima,kalau dulu hati aku jadi sayu dan sedih sebab bila sakit aku sendiri aje tapi kali ni aku reda dan terima apa pun kemungkinan yang berlaku.Sampai je dirumah aku terus rebahkan badan tapi tak leh nak lelapkan mata sebab sakit kepala ya amat sangat hanya Allah yang aku mampu ingat...Alhamdulillah petang tu kawan ku hantar msg aku yang dalam keadaan tak larat balas jugak msg tu dan minta dia temankan ke klinik malam tu aku pegi ke klinik.Nak tergelak pun ada bila doktor kata faktor usia sebab tu rasa lemah semacam,sebab selalu aku bagitau doktor bila aku demam aku larat lagi sebab aku tau aku sorang dan aku tak mau susahkan orang lain.Alhamdulillah lepas tu kawan ku ajak stay kat rumah dia..memamg aku demam sungguh sampai tak sedar dunia tidurnya...Alhamdulillah hari ni dah rasa ok sikit walau batuk dan selsema tu masih sakit janji sakit kepala tu tak ada aku ok dan Alhamdulillah Allah hantar kawan untuk tolong aku.Ujian Allah buat aku,aku harus kuat dan terus kuat.Malam tadi bila hari ni nak keja mata meragam pulak tak mau tido dah tu bila tido mimpi yang ngeri.....takut giler..Pagi-pagi aku dah call bapa sebab malam tadi mimpikan dia.Nasib baik tak ada apa.Risau jugak aku.Apa pun Ya Allah kuatlah aku dalam menempuhi ujianMU

Comments

Popular Posts