Pagi Jumaat

Assalamualaikum,Bismilahhirrahmannirrahim,
(ahli Syurga)
Jumaat penghulu segala hari,hari yang penuh keberkatan dan hari yang boleh kita lipat gandakan ibadat kita kerana hari ini andai banyak amaln sunat dilakukan maka banyaklah bonus kita dapat.Bermula dari tengah malam tadi buat tahajud,solat sunat baca surah Al-Kahfi,surah Al-Sajadah.Perbanyakkan selawat ke atas Rasulullah s.a.w....ermmmm...banyak ibadat yang simple boleh kita tambah hari Jumaat ni.Perbaik diri,muhasabah diri...aduhai banyak nya dosa...Malu nya pada Allah yang Maha Pengampun lagi Maha Pengasih...Sebanyak buih dilaut dosa kita Dia tetap maafkan kita selagi kita tidak syirik padaNya.....Ya Allah aku takut aku jadi hamba Mu yang kufur pada nikmatMu....kadang aku ni lalai mudah lupa pada larangan Mu...Ya Allah bimbinganMu yang aku harapkan ,peringatan Mu didunia yang aku harap agar aku tidak jadi hambaMu yang sesat yang tidak akan dapat syurgaMu kelak....Sungguh aku takut pada nerakaMu,namun aku belum layak ke Syurga tapi tu tetap matlamat hidupku jadi hamba yang boleh masuk syurga Mu yang indah...... :)

Comments

Popular Posts