Toy Story




Bismillahhirrahmannirahim,
Alhamdulillah dengan kurniaNya mampu menghabiskan cuti 4 hari tanpa rasa tegangan,walau ada sedikit kerinduan dan kesunyian namun aku kuatkan hati dengan belajar untuk lebih positif...Seperti biasa bangun subuh panjatkan doa dan baca Quran.Pagi ni tewas sebab rasa penat tak tau apa yang dipenatkan walhal hanya ganti puasa je semalam...tewas tu bukan tak subuh ya tapi hanya mampu solat subuh dan doa pastu tak larat nak baca quran aku tido dengan kain sembahyang...sedap sebenarnya tido dengan kain sembahyang ni..nasib baik tak melalut-lalut tido pukul 9 bangkit dah (he..he..he...tak melalut ke) orang nak cakap apa cakaplah aku nak bangkit awal pun bukan ada apa nak buat semua benda dah selesai...cuti je camtu....ok macam biasa cuti sentiasa niat nak jogginglah katanya, haram jogging atas katil...segan rasanya nak jogging sorang-sorang....tahap malu masih tinggi lagi...hari ni kakak rumah ada ajak keluar tapi aku mengenangkan nak berjimat aku 'say no' je kat kakak tu nanti kalau keluar soheh aku berbelanja....tak boleh..tak boleh...kena jimat  : ) so apa lagi bila dirumah pas sarapan dengan nasi goreng mentega dan secawan white coffee..aku lepak depan tvlah...cuti-cuti gine jarang ada movie best pun so aku godek-godek channel kartun...he..he..he..jangan tak tau walau umur dah boleh masuk tahap makcik-makcik (memang pun) aku masih gila tengok kartuun...tengok kat disney channel ada 'Toy Story' terkenang masa cinta monyet dulu inilah movie yang pertama aku tengok..lucu pulak aku rasa..tapi best nya movie ni bukan pasal budak yang biasa nya suka bermain dengan anak patung atau permainan lain.Aku lebih melihat movie ni kepada yang lebih positif...kalau yang pertama dulu ianya lebih mencerita menerima kawan baru.Bagaimana menerima kelebihan orang lain yang boleh menampung kekurangan kita serta sifat berpasukan...he..he.he..'Buzz' and 'Woody' yang akhirnya jadi sahabat baik.Dalam movie yang kedua ianya lebih pada pengorbanan seorang kawan....dan yang ketiga ni aku tengok lebih pada erti persahabatan yang sebenar...keluar airmata jugak aku hari ni part diaorang nak masuk dalam tempat pembakaran sampah tu...mula nya masing-masing bertungku lumus dan selamat kan diri namun 'Buzz' perasan yang tak ada jalan keluar dan yang pada aku dia mula reda dengan keadan itu dan start pegang tangan sorang-sorang kawan dia....part ni memang sangat menyentuh bagi aku.....keadaan dimana dah hampir penghujung....banyak pulak pengajaran yang aku dapat hari ni walau lebih banyak yang tersirat...tapi aku bukan dalam situasi dimana aku ada kawan yang macam tu...realitinya aku sorang..diulang aku sorang...cuti 4 hari phone pun sunyi sepi....aku nak msg siapa nak call siapa (kecuali my parentslah) betapa aku keseorangan...terima seadanya dan bersyukur memang rehat serehatnya...Toy Story juga mengajar aku erti kasih sayang walau dengan benda tak bernyawa...Ya Allah Syukur Alhamdulillah... :)

Comments

Popular Posts