Tak Sangka

Bismillahhirrahmannirrahim,
Alhamdulillah satu hari yang baik untuk di manafaatkan...bahagia yang membahagiakan (tagline Prof Dr Muhaya) ubah dari dalam bawa keluar...itu sedikit ilmu yang aku dapat masa tengok rancangan reset minda Oasis semalam bersama Prof Dr Muhaya.Sungguh Prof ni orang nya sangat lembut tapi tegas.Kata-kata yang penuh ilmu dan diri yang penuh dengan aura positif...Alangkah eloknya aku juga boleh jadi macam tu (In Shaa Allah menuju kearahnya)....hidup ni macam biasa dah mula bertugas setelah cuti panjang..semalam rasa malas tu ketara sangat nak kata monday blues semalam hari  rabu...he..he..he..saja sebab cuti lama sangat namun ku gagahi cari keja nak buat...sungguh hidup ini penuh kejutan kan...kadang kita baik dengan seseorang tak semestinya dia pun baik kat kita,kadang kita dengan tak tentu pasal rasa tak suka kat seseorang tu tapi dia lah yang baik kat kita.....hidup penuh dengan benda yang tak disangka-sangka.....pengalaman kadang membuat diri lebih takut dengan benda yang mendatang namun hidup ini memang Ujian dan Ganjaran nya hanyalah di Akhirat nanti...semalam sempat juga telefon mak sebelum nak mula ronda malam...bila bercakap dengan mak rasa satu beban tu hilang...beban rindu yang tak sudah selagi berada jauh dari mak dan ayah, sembang punya sembang dengan mak, dia bagitau yang kawan dia kat kampung tengah sakit tenat...sungguh itu juga benda yang tak dijangka kerana dia muda dari mak namun benda tu bukan alasan untuk Allah tak bagi sakit kat dia..cuma bayangan yang ada kat aku masa tu kalau mak aku yang macam tu...ada ke aku disisi mak dan ayah masa sakit diaorang mampu ke aku untuk berbakti dan membahagiakan diaorang...sungguh semua itu menakutkan aku lagi-lagi bila 'sorang' gine selagi hayat diorang ada juga orang yang ambik berat pasal aku..kalau dah tak ada...arghhhhhh.....sempit dada memikirkannya....Balik pada kawan mak nanti mak cerita mulanya makcik tu demam biasa je.....terus tak sedarkan diri....aku boleh rasakan apa anak-anak dia rasakan....apa pun memang hidup kita penuh dengan yang tak disangka jadi aku akan belajar menerima dan reda Ya Allah kaulah yang menentukan semua perjalanan hidup hambaMu ni....aku ni bukan apa kalau dengar orang yang aku kenal sakit ke apa ke aku jenis terkejut melampau..:) sedangkan benda tu lumrah hidup....




Comments

Popular Posts