Hidup dan Kehidupan


Bismillahhirrahmannirrahim,
Alhamdulillah masih diberi nikmat nafas oleh Allah s.w.t.Cuti yang amat berhemah (berhemah ke) duduk dirumah layan tv dan tentu sekali layan internet ni.Semalam sempat menjeguk blog Ustaz Pahrol yang menceritakan "Bisu yang Bersuara" ok penulisan yang amat menarik namun apa yang menarik minat aku bila Ustaz menceritakan pasal hidup dan kehidupan.Bila sekali baca aku mentafsirkan hidup dan kehidupan ini adalah satu benda yang sama namun ianya adalah dua benda yang cukup berbeza....

Aku punya banyak hidup namun aku hanya ada sebahagian kehidupan saja...hatiku mula sayu bila membacanya.....Aku mampu ada hidup namun aku belum mampu punya kehidupan yang sepenuhnya.Aku mampu hidup sebab aku boleh makan,aku ada tempat berlindung dan aku boleh bergerak kesana kemari.Namun aku hanya kehidupan bersama mak dan ayah serta adik beradik...yang terlalu jauh....Aku rasakan kasih sayang mereka namun kehidupan bekeluarga aku tak mampu rasa dengan diaorang...kehidupan seorang isteri dan mak.Merasa kasih sayang orang yang bernama 'Suami' yang boleh jadi teman kehidupan.Aku tiada pemimpin dalam hidup aku.Teman bermesra,teman kasih sayang.....:( besar sangat ke permintaan aku.Luar biasa ke apa yang aku rasa......Ya Allah aku tiada jawapan untuk itu...hanya Engkau Ya Allah,Hanya Engkau yang tahu apa yang terbaik untuk hambaMu......ermmmmm.......Tiada kehidupan yang lengkap buat aku terkadang hilang arah Ya Allah aku tahu Engkau ada dalam semua situasi namun jiwaku Ya Allah jiwaku sampai bila aku akan sentiasa ada persoalan dalam diri....yang tiada noktah.


Comments

Popular Posts