Salahkah Aku.......

Salahkah Aku, Dalam Mencari Teman Hidup... Aku Punya Citarasa Sendiri.... Punya Hati Yang Inginkan Seorang Yang Terbaik ... Buat Ku Dunia dan Akhirat. Salahkah Aku, Dalam Menentukan Teman Hidupku... Aku Inginkan Yang Boleh Buatku Rasa Tenang Pada Jiwa dan Hatiku... Agar Hidup Boleh Menjalani Hidup Dengan Penuh Syukur dan Taat.... Salahkah Aku, Dalam Mencari Teman Hidupku... Aku Lebih Selesa Yang Sedap Mata Memandang... Namun Bukan Bererti Aku Mahukan Yang Terlalu Sempurna... Kerana Dialah Yang Akan Bersamaku Dunia dan Akhirat... Salahkah Aku, Dalam Menentukan Teman Hidupku... Aku Tetap Pada Pendirianku... Agar Penantianku Selama Ini... Tidak Terasa Sia-sia... Namun, Dek Kerana Pencarian Yang Tiada Penemuan... Seringkali Aku Yang Dipersalahkan... Dikatakan Pemilih... Ya, Aku Memilih... Memilih Seorang Yang Mampu Jadi Imam Padaku... Memilih Seorang Yang Memberi Keyakinan Padaku... Memilih Seorang Yang Mampu Menjadi Pemimpin Dunia Dan Akhirat... Namun, Aku Reda Dalam Pencarian Yang Belum Pasti.... Allah Mahu Aku Belajar Jadi Yang Terbaik Sebelum Dapat Yang Terbaik.... Istiqamah Dalam Semua Jalan Benar Yang Aku Cari.... Hanya Allah Yang Tahu Kesudahan Pencarianku... Namun, Persoalan Dalam Hatiku.... SALAHKAH AKU PUNYA RASA SEDEMIKIAN...............

Comments

Popular Posts