Sungguh Sayang Itu Ada UjianNYA

Bismillahhirrahmannirahim,Alhamdulillah dengan nikmat islam dan iman....hidup seperti biasa walau agak tidak selesa dengan keadaan jerebu,panas dan catuan air.Namun aku tetap bersyukur dan sedaya upaya hidup dengan syukurnya.Dah masuk hari ke-6 MH370 Flight dari Kuala Lumpur ke Beijing hilang dengan penuh misteri dan dan kepiluan.Tiada siapa yang tahu kemana pergi nya pesawat dengan crew dan penumpang.Aku sebagai insan biasa merasa sebak bila melihat kesedihan ahli keluarga  dalam keadaan tidak pasti.Hidup pun tak mati pun tak....:( begitu lah keadaan aku sebak dalam hubungan yang tak ada pasti penghujungnya.Hanya Allah yang tahu apa yang akan jadi.Pada sapa harus ku luahkan rasa sebak dan rasa kecewa dalam hati.Ya yang pasti memang Dia yang akan tahu dulu kerana Dia jugalah yang mengizinkan semua ini terjadi...Nak ku luahkan pada manusia ada kah ada penyelesaian...dah lama terlampau lama entah ada penyudah yang baik atau tidak.Sentiasa aku kata pada hati orang yang aku sayang patut diberi peluang walau siapa pun dia.:( tapi apa yang aku dapat cuba kemarahan dan tidak dihargai langsung.Bila satu benda yang aku tak mampu nak buat terus aje menghilang buat aku seperti tiada perasaan.Terlalu banyak yang aku mudah kan yang aku bagi peluang patut ke kali ni aku bagi peluang lagi pada satu benda yang aku pasti akan buat aku susah.Aku murah kan mahar ku aku sanggup jadi yang paling rendah kerana dia yang aku rasa boleh jaga dan sayang aku tapi cubaan demi cubaan yang aku dapat.Itu ke nilaian kasih sayang dia pada ku.Dah ku buktikan kasih sayang aku tanpa mengira siapa pun dia.Apa lagi yang patut aku buat untuk dapat setitik kecik kasih sayang.Tak layak ke aku...jahat sangat ke aku...terlampau banyak ke dosa aku sampaikan Allah sudah tidak mahu bagi kasih sayang melalui hambaNya pada ku.Sungguh kerana rasa sayang itu aku selalu kesedihan.Apa yang aku patut buat aku sendiri dah tak mampu untuk fikir apa.Fizikal dan mental kembali sakit Ya Allah aku sudah tak mampu lagi dengan Ujian Mu......arghhhhhhhh.....kusut musut tension mension dah jiwa ku ini....


Comments

Popular Posts