Panas

Bismilahhirrahmannirrahim,Alhamdulillah dengan kurniaan Ilahi yang tak berbelah bagi pada hambaNya.Dah masuk bulan Mac..daerah rezeki ku ni tak ada dilimpahi hujan.Aduyai panas nya jangan kira...namun bila teringat neraka tu panas lagi memang rasa takut.Macam-macam peragai yang boleh dilihat bila musim panas.Itu yang aku lihat semanjak musim kering ni...dengan pemandu yang tak sabar, dengan orang yang cepat marah dan macam-macam lagi.Taman aku dah mula catuan air.Alhamdulillah aku tak lah rasa susah sangat sebab itu hanya catuan saja.Dua hari ada dua hari tak ada.Boleh hidup seperti biasa,namun yang duduk sekali dirumah tu lah yang buat aku sakit jiwa.....duduk satu rumah 4 orang je pun tu pun semua anak dara tak ada lah nak basuh baju atau nak mandi guna air banyak sangat tetapi orang tua sorang tu buat masa catuan air ni macam telur dihujung tanduk je.Siap warning jangan mandi lama.Dah tu  semalam siap cakap aku yang habiskan air tangki sebab aku mandi air tong dan tadah balik.Apa punya manusia yang suka membesarkan hal yang kecik...dah lah cuaca kita yang panas dia pun suka bikin panas.Kadang boleh sabar kadang menjawab jugak aku...mana lah nak lari bukan ada rumah kawan pun nak p.Kena sabar bebanyak kalau tak boleh jadi gaduh...aku kena ingat je aku sewa bilik je tapi air aku bayar bukan tak bayar dia siap warning macam tu tapi bila time air tak ada dia siap mop lantai lagi...kadang boleh jadi sewel duduk dengan orang macam tu...he3...bebel je aku ni sekadar meluah perasaan aku malas nak simpan dalam hati....Ya Allah, Engkau Maha Mengetahui...kuatlah kesabaran hambaMu ini.Bila masa begini baru nak menghargai..itu lah nama nya manusia.. :)


Comments

Popular Posts