Mudahnya

Bismillahhirrahmannirrahim,Alhamdulillah syukur dengan nikmat Ilahi yang tak pernah putus...namun saat ini aku rasa hilang kewarasan sikit.Rasanya kalau aku baca balik apa yang aku coretkan dalam blog ni memang kebanyakan pasal aku yang tak berapa nak bernasib baik ni dalam hal jodoh.Entahlah aku sendiri tiada jawapan untuk hati aku yang kembali mengeluarkan soalan yang bertubi-tubi....Ingatkan bila aku mudah kan Allah akan mudahkan aku...tapi tak pun...arghhhhhhh..........tak mintak pun hantaran berjuta-juta..cukup bagi aku mas kawen dan cincin kerana aku tahu orangnya tak mampu...aku tak mintak pun kawen nak grand bagai cukup akad nikah dan majlis kenduri kecik hanya untuk mewar-warkan perkahwinan.......salah ke apa yang aku buat....salah ke apa yang aku mintak...itu bukan usaha ke??? itu memilih ke???? kenapa?????hari ni aku dapat jemputan kawen dari kawan sepejabat..orangnya free hair tak solat (apa yang aku tengok kat pejabatlah) tapi Allah mudah kan dia dah nak kawen dah pun.....selama ni aku tak pernah nak pandang pun hidup orang lain tapi kenapa??????? mudahnya dia orang walaupun terang ada dosa yang dibuat..sayangnya Allah pada diaorang walau ada dosa yang dibuat....selama ni aku cukup jaga ibadatku diri aku...orang kata macam mana nak dapat jodoh kalau tak solat awal waktu..aku usahakan solat sebaik yang boleh seawal yang boleh...ada yang aku dengar bila kita mudahkan orang lain Allah akan mudah kan kita...banyak kali dan setiap kali aku rasa aku bukan jenis nak berkira dengan orang keliling aku...tapi apa yang aku dapat hanya sebuah kesedihan dan jodoh yang amat berat seolah ada batu yang berat sekali di kaki yang tak bagi aku naik ke atas permukaan.......belajar untuk memaafkan orang lain tapi apa yang aku dapat hanya kesunyian....reda dengan apa yang jadi apa yang aku dapat...kosong 0000000...arghhhhhhhhh.........orang-orang yang pernah bohong.yang sakitkan hati aku semuanya hidup bahagia dengan pasangan masing-masing aku tak kisah itu bahagian masing-masing.....tapi kenapa Allah masih sukar kan jalan untuk aku.....teruk sangat ke aku sebagai hambaMu Ya Allah....sememangnya aku tak berpeluang langsung ke......harus ke aku  nak menangis sepanjang umur aku....Ya Allah Allah Allah....jiwa ku sakit.....berdosa nya aku adakah tiada ruang untuk aku bertaubat...berdosa pun aku adakah tiada jalan untuk aku seperti pendosa lain..Ya Allah sungguh hati aku keliru dan serabut....


Comments

Popular Posts