Hatiku Yang Mana Satu

Bismillahhirrahmannirrahhim,Alhamdulillah dengan nikmat islam dan iman yang Allah bagi.Saat ini aku sihat, hidup seperti biasa walau hati entah kemana sekarang ni...Dilema,serabut dan keliru semua ada...entah sampai satu tahap dah buntu sebenarnya...dalam keadaan gini apa yang ada dikeliling semua nya dirasa negatif aje...Apa yang aku harus aku buat hanyalah sabar dan solat aje.Dalam diri tengah berperang dengan jiwa sendiri aduhai aku rasa seksa sangat-sangat...tak tau nak mengadu kat siapa kecuali pada yang Esa...Airmata jadi teman tapi tetap senyuman ku ukir untuk orang keliling aku...Inilah sakit nya bila duduk jauh dari family...bagi aku siapalah yang nak dipercayai saat jiwa sakit sangat-sangat....aku pernah alami dimana orang luar memang susah untuk aku percayai hanya keluarga je yang boleh aku harapkan.Allah uji dan terus menguji sampai satu tahap aku rasa aku dah tak mampu tapi Allah tahu tahap kemampuanku....hendak ku positifkan diri namun akhirnya aku negatif balik.....diri sentiasa ada soalan kenapa aku tidak dimudahkan.....Ya Allah aku tahu aku hamba Mu yang berdosa namun tak ada peluang ke untuk aku merasa kasih sayang melalui perkahwinan tak ada ke peluang untuk aku dapat pahala menjadi seorang isteri...sungguh hatiku tengah sakit sangat-sangat...hati aku amat rapuh..iman ku amat nipis kala ini Ya Allah aku perlukan pertolongan Mu....saat jiwaku amat sakit Ya Allah saat aku rasa sedih ya amat.Aku rasa kosong aku rasa sakit aku rasa tak tahu apa yang perlu aku buat...aku sayang aku nak yang halal..sampai bila nak macam ni...sampai bila Allah nak biar aku dalam berdosa..ingat pada yang bukan halal..rindu pada yang tak sah pada ku.....Ya Allah aku ni hamba yang tak layak ke dapat semua tu ...apa yang aku mintak salah ke.....kena belajar terima dan terus reda...persoalan tu masih ada Ya Allah tolonglah aku...



Comments

Popular Posts