Kerja Mengalahkan Orang Kerja Kontrak

Bismillahhirrahmannirrahim,
Alhamdulilllah kerna nikmatNya...terpanggil untuk menulis blog malam-malam ni bukan apa aku dah tak ada tempat luahkan rasa terkilan aku luahkan kat sini je...tadi sebetulnya aku dah tidor lepas magrib disebabkan penat sangat sementara tunggu isyak aku tertidor atas sejadah...patutnya setiap malam memang aku akan ke masjid tapi bila badan rasa penat sangat aku ingat nak  rehat dan tidor awal, tertidor lepas magrib tadi...bila sedar aku terus turun tingkat bawah kerna teringat kereta masih kat luar dan perlu dibawa masuk....lepas tu aku pun nak naik semula nak solat nak sambung tido....tiba-tiba kakak rumah tu cakap"hai mengalahkan orang keja kontrak pulak" amboi2 sedap nya mulut dia cakap..aku memang rasa sangat penat minggu ni mungkin rehat yang tak cukup dan makan makanan yang tak meyihatkan...minggu ni aku banyak berdiri dan bagi penerangan, nama pun kena jaga pameran....tambah rasa badan yang mula macam nak sakit so aku ambik keputusan malam ni nak le tido awal sikit bila dengar orang cakap macam langsung mata aku tak mau tido walau badan rasa sakit.Ni esok nak keja lagi ahad pun.....aku memang paling tak suka bila orang pertikaikan keadaan diriku tapi tak tahu apa yang aku buat...memang keja aku ni kadang banyak rehat nya...tapi awal tahun ni oleh sebab negara ni nak pilihanraya banyak pulak keja kami kena buat walau tiada kaitan dengan skop keja..tapi aku kena buat dengan ikhlas hati sebab aku pikir keja LillahhiTaala....minggu ni ingat nak rehat tapi nampak gayanya kena keja sebab tak ada pilihan...senang pulak orang main cakap macam tu kat aku...pa boleh buat kena sabar je...biar je nanti Allah bagi dia rasa pulak... :)

Comments

Popular Posts