Satu Kepercayaan Yang Disalah Anggap

Bismillahhirrahmannirrahhim,
Alhamdulillah masih bernyawa diberi nikmat Allah s.w.t...agak terkilan hari ni.Menerima email dari seseorang...he..he..he......kena warning dan ugutan....aku tak kisah salah aku juga,tapi aku rasa ada cara lain yang lebih baik.sebagai manusia apa yang ada pada kita bukan hak kita semua pinjaman semata-mata.Aku ingat lagi bila mana sahabat sendiri menuduh aku nak merampas suami dia sedangkan aku ni tak rasa langsung nak ambik suami orang pun.Mohon lindung Allah supaya tidak menjadikan aku perosak rumahtangga orang lain...namun ada isteri ni bila dia anggap suami itu hak dia memang akan timbul rasa cemburu dan sakit hati bila si suami mula nak berkawan dengan orang lain.Bagi aku dalam apa keadaan pun kita kena siasat jangan melulu nak serang orang dan mengungkit kebaikan orang tu.Contoh dalam kes aku terus je org tu tuduh aku ni tak seperti apa yang aku cakap.Boleh tak siasat dulu dan kenal dulu jangan nak main melulu je.Bila perempuan tu tak kahwin lagi semua nya jadi buruk belaka bukan kita nak faham hati dia tapi kita hentam je terus.Yakin ke kita dia tu nak ambik kesempatan atas kebaikan orang lain.Dah ke kita siasat sejauh mana hubungan dia orang tu....Alllahuakbar....sempit rasa dada aku bila ingat orang yang terlalu sempit fikirannya.....Aku tak nafikan akan ada rasa cemburu dan sakit hati bila benda yang kita sayang diusik orang namun aku percaya kita ni kalau genggam sangat apa yang kita sayang akan hancur juga akhirnya biarlah seperti main layang-layang tarik dan lepas dan sentiasa anggap apa kat kita ni pinjaman semata-mata....baru kita tak rasa resah....aku dulu juga jenis yang genggam namun aku belajar untuk main layang-layang supaya satu hati bila layang-layang itu putus aku tahu aku boleh buat yang baru...:).Aku ingat lagi apa yang mak aku cakap pasal sahabat yang menuduh aku tu.... mak cakap kalau aku tak ada niat seperti yang sahabat aku cakap aku tak perlu rasa takut sebab bila orang yang menuduh dan bersangka kita ni perampas tapi kita tak, tak mustahil satu hari nanti kalau tak Allah ambik barang kesayangan dia akan ada orang lain akan ambik...namun aku tak salahkan apa yang dirasakan aku juga faham kalau dah sayang tu namun agak-agaklah...tak semua apa yang ada pada kita akan jadi hak kita selamanya walaupun diakhirat nanti
....Waallualam..

Tenang je tengok muka baby..jadi budak lagi baik tak banyak masalah...he..he..he....bersyukur apa yang ada...Ya Allah aku reda

Comments

Post a Comment

Popular Posts