Perubahan


Bismillahhirrahmannirrahim,
Alhamdulillah sudah masuk bulan november,masih diberi nikmat yang tidak terkira oleh akal setiap manusia.Satu perubahan pada diri sudah aku buat mulai semalam.Harap perubahan yang aku buat aku boleh aku istiqamah dalam melakukannya.Banyak lagi kelemahan diri ini yang perlu diubah namun aku masih dalam proses belajar.Biasalah nama pun kita ni manusia,ada yang perasan aku buat perubahan tu dan siap tegur suruh perbaiki benda lain.. :) aku bukan jenis yang drastik sebab aku tak mau kejap lagi aku hangat-hangat taik ayam je.Biarlah aku berubah satu-satu tapi berkekalan.Bukan senang nak melakukan perkara yang tidak pernah kita buat namun kalau hati memang tekad InsyaAllah akan dipermudahkan.Manusia ni hati nya lain-lain,rambut je sama.Walau kadang depan kita dia nampak baik namun kat belakang kita tak tau.Kadang aku jadi tak reti nak percaya orang macam mana.Tawakal je pada Allah...nak fikir banyak karang diri sendiri serabut dan tak mau pulak nak teruskan perubahan nanti siapa yang rugi...aku jugak....he..he..he..Tahun 2012 dah nak melabuh tirainya...ermmm...aku rasa tak banyak azam yang tercapai.Hidup masih macam tu jugak namun aku kena lebih kuat dalam menghadapi hidup yang makin mencabar ni.Tambahan hidup sorang gini kenalah banyak sabar dan syukur.Ya Allah aku bermohon agar Engkau bagi kan hati yang sentiasa kuat dan sabar dalam ujianMu


Comments

Popular Posts