Persoalan Yang Belum Pasti Ada Jawapan





Bismillahhirrahmannirrahim,
Hidup agak suram semenjak dua menjak ni......aku tetap istiqamah dalam memperbaiki hubunganku dengan Allah.Namun mungkin belum cukup buat dalam diri aku yang sentiasa ada persoalan yang aku sendiri tak pasti bila aku akan dapat jawapannya.Setiap hari cuba untuk membahagiakan diri sendiri.Kehidupan yang jauh dari ibu dan ayah buat aku terasa amat kosong dan sendiri.Tiada kawan apatah lagi teman yang boleh aku luahkan rasa dan bercerita perihal diri setiap hari.Aku ni ikut ayah aku,he..he..he..dulu masa kecil-kecil dan masa remaja aku ingat lagi bila masa balik keja ibu akan sediakan minum petang...masa tulah ayah akan mula bercerita apa yang berlaku kat tempat kerja hari tu.Masa tu aku tengok ibu tekun je dengar cerita ayah,cuma bila dah pencen ni ibu pun pencen nak dengar cerita ayah yang jadi mangsa akulah..tapi seronok juga tambah pengalaman....namun aku tak seuntung ayah ada orang yang nak dengar cerita setiap balik keja yang ada cuma bilik ku yang suram je....setiap hari diriku tertanya-tanya sebenarnya apa yang patut aku  buat dalam mencari setiap jawapan dalam diriku ini.Ya Allah aku hanya hamba Mu yang lemah setiap soalan yang ada ni kadang buat aku jadi penyedih dan sayu.....Ya Allah tabahkan hatiku hingga akhir hayatku

Comments

Popular Posts