Kek Lapis Dan Raya




Alhamdulillah berjaya membuat 3 jenis kek dalam satu hari.Walau tak berapa nak jadi tapi aku tetap bangga sebab bukan pernah buat pun tapi kira bolehlah. :) nak raya mesti ada kek lapis Sarawak tu yang unik nya Sarawak sampaikan nak carikan bahan kat sini pun susah.Oppsss..lupa nak bagitau hok gambar kat atas tu Kek Lapis Oreo aku hentam je resepi nya tu sebab dia tak lawa sangat. :) Alhamdulillah hari ni dapat tempahan 2 sekali gus belum tau dari rakan kongsi lagi berapa dia dapat.Mudah-mudahan apa yang dibuat diredhai dan dipermudahkan Allah s.w.t.Bukan pernah berniaga pun nak kira kos pun tak reti kira cincai nak tolong orang merasa kemanisan kek-kek tu je.Semoga dengan itu Allah jugak permudahkan aku dan keluargaku.Ramadhan tiba lagi..aku berharap sangat ramadhan ini aku mampu untu jadi hamba yang terbaik dan istiqamah membuat amalan dan ibadat.Masing-masing diperantauan akan pulang sambut puasa dengan family...Aku? dah masuk 5 tahun berpuasa kat tempat orang...salah sendiri namun aku tahu Allah tu merancang yang terbaik buat hambanya.Dan ini bermakna masuk tahun ketiga kejadian itu.Ya Allah jadikan hati ini hati yang memaafkan dan bersih dari segala dendam.Biarlah tak ada untung pun kalau aku nak berdendam pasti akan ada kafarah dari Allah kena yakin setiap perbuatan pasti ada balasanNya.Biarlah dia bahagia dengan hidupnya.Ya Allah aku hanya hambaMu yang lemah yang sentiasa menagih simpati dan hidayahMu. :)

Comments

Popular Posts