BungaBunga Hati

Awal pagi yang agak happy.....walau setiap hari aku melihat orang lain bahagia dengan pasangan masing-masing.Ada rasa cemburu dan sedih dalam hati kerana diri ini belum ada yang sayang.Siapa yang tak mau disayangi dan ada keluarga ermmmm.....namun aku harus belajar menerima takdir ini...tiada didunia mungkin Allah bagi diakhirat..InsyaAllah tu janji Allah.Hati ku meronta setiap hari melihat orang lain ada anak-anak dan suami yang hendak diuruskan.Memang bagi yang dah berkahwin diaorang akan berkata "alah single lagi best bebas kemana saja bebas buat apa saja by your own" tapi sampai bila nak sendiri kadang ingin sangat nak tanya bagi yang dah kahwin susah sangat ke dah kahwin.Walau aku tak kahwin lagi bagi aku setiap kita ada ujian Nya sendiri namun bagi yang dah ada berkeluarga sekurang-kurang ada tempat bersandar....kalau yang sorang macam aku ditempat orang lagi kalau ada masalah boleh ke nak harap kawan-kawan,mak dan ayah kakak dan adik...diaorang sendiri ada keluarga sendiri yang hendak dikendalikan sekurang2nya ada keluarga sendiri ianya boleh jadi tempat ketenangan kita.Takpe lah belajar untuk menerima semuanya  ..... :)

Comments

Popular Posts