Hujung Tahun.....Cuti Panjang.....Sale Memanjang.......

Bismilllahirrahmannirahim,Alhamdulillah dengan nikmat Iman dan Islam yang telah dikurniakan.Alhamdulillah masih bernafas dan menjalani kehidupan seperti biasa,cuma minggu ni den mati kutu sikit geng2 banyak yang bercuti panjang,den mengeras je kat pejabat kihkihkih...Seperti biasakan hujung tahun ramai yang ambik cuti panjang sebab cuti sekolah dan banyak kenduri kawen katanya....dan jugak ambik kesempatan untuk balik kampung.

     Aku?ermmmm single dan bujang biasanya mati keras dan mati kutu kat pejabat nak cuti balik kampung , kewangan tidak mengizinkan kalau ada duit dah lama aku cabut balik kampung he3.Menikmati musim buah kat kampung aduhhhh nikmatnya,nikmat mata je boleh tengok yang kawan-kawan post kat FB.Hujung tahun jugak peniaga ambik kesempatan adakan jualan murah sepanjang cuti sekolah katanya untuk kembali ke sekolah dan sambutan krimas.Tapi yang aku tengok harga macam masih mahal jugak adalah yang memang betuk-betul murah tapi bukan keperluan aku.Seronok tengok sale ni tapi yalah kalau duit nya setakat untuk makan je lepas memang nikmat mata je mampu.Alhamdulillah nikmat juga 😁.Hujung2 tahun macam biasalah banyak plan yang buat untuk tahun depan.Dari segi kesihatan,kehidupan danm kewangan.Uishhh kena keja keras kerana hutang dah bertambah....jangan tambah sakit sudah....perancangan untuk kawen maybe akan dibuang jauh sebab memang tak ada nampak apa2 kemajuan dan kemudahan kena terima dan reda dah (actually dah putus asa).Namun doa masih ada cuma maybe tak sungguh  cam dulu.Bersungguh pun tapi tak ada apa2 kemajuan aku dah jadi malas biar hidup camgini je....aikkkkk bebel pulak sensitif sangat bila dah mula sembang pasal kawen he3.Sentap sungguh ....Allahuakbar dah tak tau nak rasa apa...bila bercerita pasal kawen sekarang air mata je yang bergenang kat mata.


    Ok stoppppp tak yah nak sedih sangat aku kena positif dan happy .....nanti tambah pulak penyakit 😎.Apa pun hidup kena diteruskan kawen dulu atau mati dulu Allah punya kerja....harapan aku semoga Allah bagi pengakhiran hidup yang baik buat aku dan orang-orang yang aku sayang.Hujung tahun kebelakangan ni memang aku bekerja no cuti no shopping takpelah hidup jugak.....Perancangan tahun depan semoga Allah memudahkan dan memberkati hidup aku dan orang yang aku sayang ❤❤❤


Image result for gambar year end sale

Comments

Popular Posts