Bulan Terakhir Tahun 2017



Bismilahhirahmannirahim,Alhamdulillah dengan nikmat Iman dan Islam. Waaa pejam celik pejam celik dah masuk bulan yang terakhir bagi setiap tahun....betapa cepat masa berlalu.Alhamdulillah masih dihidupkan walau dosaku mengunung , Allahuakbar moga Allah sentiasa membuka jalan untuk bertaubat.Dua minggu yang agak padat dengan latihan bola jaring sekali dengan kedatangan mak ayah dan adik.Gembiranya jangan kira walau saat itu aku tak ada kewangan yang mencukupi.Demi orang-orang yang tersayang aku terpaksa menambah "liability" agak berat tapi aku yakinkan hati dengan pemberi rezeki dan yakin dengan rezeki yang dah ditetapkan.

Alhamdulillah rasa puas boleh bawak mak dan ayah jalan-jalan dan belanja apa yang diaorang nak,itu je yang mampu mak ...ayah....Dengan si bongsu pun Alhamdulillah puas bawak dia jalan-jalan.Walaupun dalam keadaan penat dan banyak keja dalam satu masa he3 ada jugak rasa rimas bila mak kontrol dapur sampai dah tak tahu barang sendiri tapi itulah mak.Balik je diaorang aduyai hujan lebat aku kat sini yalah terus tiba-tiba sunyi....sedihnya.Terubat bila sibuk traning bola jaring untuk sukan jabatan.Seronok sebab ada kawan baru dan pengalaman baru walau ada sedikit rasa tidak puas hati aku belajar untuk membiarkan saja rasa itu.


Bola jaring dapat  masuk suku akhir,kalah dengan penuh gaya he3 positifnya aku rasa puas walaupun kalah.Seronok dapat main,habis je semua tu balik rumah aduiiiiii rumah seleraknya belum sempat nak mengemas dan basuh baju...rajinlah hendaknya hari ni.Menyesal tak basuh baju sebab dah dua hari panas,balik hari ni basuh aku rasa confirm esok hujan he3 jangan nak marah2 sebabnya salah sendiri kan.

Bila aku tengok kebelakang,ermmmm satu tahun yang agak padat bagi aku.Walau punya masalah kewangan namun tanpa sedar aku terus melangkah dalam kehidupan aku.😌 Alhamdulillah belum sampai tak makan walaupun apa yang dimakan menyebabkan tahap kolestrol aku tinggi.Ini jadi masalah pulak doktor bagi ubat tapi aku selalu lupa sebab makannya malam itulah kelemahan aku.Makan ubt pagi dan sebelum sarapan Alhamdulillah belum pernah aku lupa.Sakit itu penghapus dosa,reda 😍.Hidup mesti diteruskan,walau apa yang dihajatkan belum tercapai.Percaya masanya belum sampai.....

Ya Allah.....rahmatMu yang diharapkan keberkatanMu yang didambakan,berikanlah aku Petunjuk dan HidayahMu begitu jua untuk mak ayah dan adik beradik ku.Engkaulah Perancang yang Terbaik.

Image result for bola jaring

Comments

Popular Posts