.................

Bismilahirrahmannirahim,Alhamdulillah dengan nikmat Islam dan Iman yang Allah bagi buat pendosa ini.Kehidupan diteruskan seperti biasa,Alhamdulillah hari gaji he3 bayar apa yang patut cuma ada part rasa sedih sebab ada benda yang masih belum mampu untuk dibayar.In Syaa Allah akan ku usahakan juga sebelum mata ini tertutup terus.Hari kerja yang biasa,cuma pada hari gaji yang pertama sekali kena buat kena bagi kat mak dan ayah pastu tu call bagitau.Pemberian tu kecil je tapi bila dengar ayah seronok bila kita call,Allahuakbar rasa nak menangis mengenangkan dosa yang aku buat pada mak dan ayahku.

       Bila mak bercerita aduhai hatiku mula penuh dengan kerinduan hanya Allah tahu bagaimana rasanya.Dengan tekanan ditempat keja yang tak pernah sudah buat hatiku semakin rapuh....semangat nak keja semakin luntur.Semalam puas jugak aku berfikir....nak cari balik semangat tu...bagitau kat hati kena ikhlas keja baru dapat rezeki berkat.....tapi hari ni hatiku diduga kembali....walau rasa benda kecil je tapi hatiku terasa sedih pulak hari ni.Ditempat keja aku memang ada hari yang kita orang ni ada sesi dengan budak-budak yang dijaga ni.Selalunya akan ikut giliran,masa aku jadi pembantu hari tu pun aku letak gilir-gilir kerana nak memahami semua orang ada keja hakiki yang hendak dibuat.


         Namun hari ni,aduyai nama aku naik lagi.aishhhhh aku ni memang tak ada keja hakiki ke.Orang lain saja ke yang ada keja hakiki.Susah sangat ke nak faham aku ni...@ aku saja nak faham orang @ aku ni memang macam sampah orang tengok sebab tu hati aku tak perlu nak jaga.Bagi je sebab aku ni tak bising.Allahuakbar...hati aku benar-benar sedih...susah sangat ke.....arghhhhhhhhhh
Baru nak semangat aku nak habiskan keja tertungak ku aku dah jadi malas balik.....

Ya Allah kuatkan aku.........................

Image result for gambar serabut

Comments

Popular Posts