Viral



Bismilahhirrahmannirahim,Alhamdulillah dengan kurniaan iman dan islam.Kehidupan macam biasa, kerja...makan....tido.....major thing that i do everyday termasuk solat dan ibadat lain.Hari ni dah masuk bulan yang ke-10 dalam tahun 2015 wow! berapa hari dah nak masuk 1437H its mean aku dah nak masuk 37 tahun........pencapaian Alhamdulilah actually banyak ilmu yang ada sebab tahun ni banyak kali g kursus walau tak ada pencapaian lain tapi aku banyak belajar tentang manusia.Mungkin dah sampai waktu untuk really scanning nak kawan ngan sapa he3 iyaa2 je nanti bukan aku ingat pun.....

Oklah hari ni bukan nak cakap pasal emosi dan diri sendiri....its about viral ceh kan main lagi aku nak speaking......actually kalau speaking ada keyakinan lebih sikit tapi nampak berlagak bagi aku.Takpe speaking dalam blog je lah...he3.Ok balik pada apa yang nak aku share hari ni, pagi2 macam biasa penagih FB macam aku akan tengok FB dulu sebelum pergi kerja so slidelah tengok apa yang panas hari ini.....apa yang aku tengok dua feed news yang mencerita tertipu dan diganggu.\

Kes yang pertama mencerita telah mendapat gangguan seksual diwaasap dan telah menyebarkan gambar dan no phone si pelaku...Kes yang kedua mencerita telah ditipu dalam belian online juga menyebarkan gambar dan no phone si pelaku.Kedua-duanya di"viral" dengan niat untuk orang lain berhati-hati....apa yang aku tak berapa berkenan ialah diaorang terlalu secara terangan menunjukkan si pesalah....dulu aku jugak rasa pelik bilamana dalam tv muka si pesalah di"blur"kan seringkali aku tidak puas hati dengan mengatakan kenapa perlu ditutup tunjukkan lah sapa pesalah itu agar orang ramai tahu siapa dia....Hari ni Allah bagi pelajaran buat hamba yang serba kurang ni....bila melihat apa yang di"viral"kan terdetik dalam hatiku sedangkan Allah menyembunyikan dosa-dosa yang kita buat dan orang lain tidak tahu kerana Allah begitu menjaga aib kita...ermmmm tapi kitaaaaa memang positifnya niat kita dah baik sebab kita nak orang lain berhati-hati namun dari segi lain kita buat seolah orang yang bersalah tu tak ada ruang untuk bertaubat.....sebenarnya bila ada rasa begitu kita sendiri yang menutup ruang taubat untuk diri sendiri bukan untuk si pesalah tu.


Aku bukan baik pun bukan nak mengajar sesiapa tetapi untuk diri aku sendiri yang banyak berdosa ni....Apa pun aku berharap diri ku dan orang lain lebih menjaga aib saudara sendiri seperti mana Allah menjaga aib kita .In Syaa Allah sama-sama menuju ke Syurga :) ok masa untuk istirehat jom balik......

Comments

Popular Posts