Kemelut Jiwa

Bismillahhirrahmannirrahim,Alhamdulillah dengan kurnia kesihatan yang baik dikala ramai yang sakit.Semoga Allah sentiasa memberi kita kerahmatanNya...Permulaan minggu yang agak panas namun bukan hati yang panas cuaca yang sedikit panas  buat ramai yang jatuh sakit..ermmm baru sikit panas tu belum dineraka nanti..uishhh....takut nya Nauzubillah mohonlah perlindunganNya dari kepanasan yang satu tu dengan perbanyakkan amalan kita....Cuaca yang agak panas buat diri ini sedikit kepenatan....kurang minum air barangkali...memang jenis susah nak minum air sebenarnya...he..he..he..nasihat orang lain bukan main,suruh minum air banyak-banyak tapi diri sendiri selalu leka tak minum air sangat...minum air pun nak yang ada warna je...:) istilah aku tak mau minum air kosong.....Alhamdulillah Allah bagi sedikit kegembiraan yang aku rasa syukur sangat namun dalam pada itu pasti juga di uji yang membuat terkeluar perkataan kemelut jiwa....
Dalam hidup aku ni masalah lain Alhamdulillah tak adalah sangat cuma part JODOH...hua3....kadang tu dah malas nak fikir banyak sangat tapi tu yang kena aku fikir.....baru-baru ni ada jugak kenal seseorang tu...aku rasa ok dan boleh lah serasi dengan dia...tapi masalah parents aku pulak.....dalam dilema diluah mati mak ditelan mati bapak....aku sendiri dah tak leh nak fikir dah bila melibatkan mak dan ayah...aku sayang diaorang dan aku tak mau nak lawan cakap diaorang tapi......kau sayang jugak 'org' tu...ermmmm.....masalah timbul sebab dia bukan orang berada..dia orang yang sangat biasa sangat-sangat...tapi bagi aku tu tak berapa nak penting sebab entahlah....janji dia ada pendapatan tetap dan bekerja....aku sendiri tak pasti betul ke pilihan ku......sebelum ni aku pernah buat istikharah positif feedback tapi orang tu kawen dgn orang lain....mula sakit juga namun aku belajar reda.....kali ni aku jadi fobia pulak nak buat....ntahlah kacau jugak sebenarnya....aku hanya ikut hati je sekarang ni dan ingat kalau Allah dah tetapkan ianya berlaku pasti akan berlaku......Ya Allah kemelut jua rasa jiwa ini....tolonglah hambaMu ni...


Comments

Popular Posts