80g 3 in 1 White Coffee

Bismillahirahmannirahim,Alhamdulillah dengan Islam,Iman dan Nyawa saat ini.Dah masuk hari yang ke-15 dalam tahun 2019.Aku seperti biasa keja seperti biasa life pun Alhamdulillah seperti biasa.Fikir baik,cakap baik,sangka yang baik maka In Syaa Allah segala yang baik akan datang pada kita.Hari ni dah minum 2 sachet coffee 3 in 1 aku.Satu ketagihan yang aku tak dapat nak buang masa ni.Doktor dah pesan aku tak leh minum coffee ni tapi hariku akan jadi seakan gelap bila tak minum coffee kihkihkih.Bila agak bosan itu yang sampai minum 2 sachet.Aduyai air masak minum sikit je.

  Itulah aku coffee ni agak mewarni hidup aku 😋.So far hujung minggu aku isikan dengan buat biskut.Masak untuk makan sorang.Menyentuh pasal masak ni dua tiga hari lepas kawan sekolah menengah adalah mengadu @ menceritakan perihal dia sebagai wanita yang berkerjaya dan berkeluarga.Aku tak tahu apa niat or purpose she to write like that.Memang patut aku rasa untuk menerima nasihat bahawa ada part actually tak perlu you post dalam media masa.Sebagai isteri dan ibu itulah perjalan hidup yang kena kita hadapi.Apatah lagi kita bekerja kan.Ada suami ada anak memang kena uruskan.Dapat suami membantu adalah satu bonus 😏.Kehidupan yang kita nak kenapa kita perlu mengeluh dan up status tersebut.Andai nak satu kedamaian , freedom jadi macam aku tak kawen kihkihkih aman hidup tak yah nak fikir apa walaupun ini bukan kehidupan yang aku nak but i know this is the best for me from Allah.

   Yalah mungkin dia ada niat tersendiri up status hal keluarga nya di media massa.Terpulang lah kan jaga diri sendiri.Biar banyak diam dari banyak cakap.Pengalaman mengajar banyak benda,bila terlalu berani bersuara even you rasa you betul but if pandangan orang keliling salah ianya tetap salah.Even you nak luahkan apa yang terbeku dalam hati you sometime tafsiran orang keliling adalah lain.Jadinya pandai-pandailah janji ko boleh jadi lebih positif itu yang terbaik.


   Dah minum coffee 80g ni jangan malam ni tak leh tido pulak kihkihkih.Apapun Ya Allah aku sentiasa harapakan pengampunan Mu,sentiasa harapkan redha Mu,RahmatMu ,KeberkatanMu.....Penuhi jiwaku dengan sangkaan yang baik-baik Ya Allah serta jadikan aku yang Halal 💖💖💖💖

Image result for gambar coffee 3 in 1 super

Comments

Popular Posts