2019 ..... 40 ..... Life Begin :)

Bismilahirrahmannirahim,Alhamdulillah dengan kurniaan Usia,Islam & Iman buat pendosa ini.2nd of January 9.35 a.m.Work as usual, sedikit sunyi kerana ramai staff yang bercuti sebab anak masuk sekolah.Macam biasa dengan bos2 pun cuti.Ya New Year 2019 already.Kalau nak ikut nak mencoret sedikit akhit tahun 2018 but macam biasa busy sikit jadi terbantut dan have to write today ;).Alhamdulillah this year the year start to use digit no 4. 4 series already,life begin or start to live your akhirat.Tahun 2018 tak banyak yang hendak disimpan namun untuk 2019 ni aku bersemangat untuk berazam membaiki diri ku.
                          Azam 2019
                         #1st Rule - Forget 2018
                         #2nd Rule - Start My Life more colorful
                         #3rd Rule  - More Smile :)
                         #4th Rule - Pray on Time
                         #5th Rule - Make My Parent Happy More
                         #6thh Rule - More Love To Other
                         #7th Rule - Forgive & Forget
                         #8th Rule - Always Think Good In Every Situation
                         #9th Rule - Be The Best In Everthing I Do
                         #10 Rule - 'Halal' Husband 💓💓


Banyak yang diperbaiki semoga aku istiqamah dalam mengharapkan kasih sayang Allah.Sungguh dalam diriku banyak sangat dosa yang aku sangat berharap Allah ampunkan aku.Sepanjang tanun 2018 aku rasa diriku penuh dengan cas-cas negatif.Asyik nak marah,asyik nak salahkan orang,rasa semua orang salah aku je betul aduiiii teruknya,aku perasan aku kurang rasa sedih tapi mmg rasa nak marah je dalam apa jua situasi.Semua benda aku tak puas hati.Harap tahun ni,hanya ada cas-cas positih.Boleh kawal perasaan,lebih matang he3 dah 40 kot.Menerima dan reda atas apa yang telah terjadi.Syukur dengan apa yang ada.Berhenti bandingkan diri dengan orang lain.Lain orang lain rasa atas apa yang dihadapi.Lebih hormat pendapat orang.Banyakkan memberi.Ingat kalau kita banyak memudahkan orang lain In Syaa Allah Allah akan mudahkan kita.Istiqamah Dhuha,belajar bangun tahajud,solat awal waktu&lengkapkan solat yang wajib walau meninggi dosaku.Kuat semangat untuk hari-hari yang sunyi.Ya Allah kuatkan aku untuk istiqamah dalam setiap amalanku dan jadikan amalan ku hanya untuk mendapat RedhaMu.
Image result for gambar 2019

Comments

Popular Posts