Perkahwinan dan Wang

Bismilahirrahmannirahim,Alhamdulillah dengan nikmat Islam dan Iman buat pendosa ini.Alhamdulillah hari ini berjalan dengan baik,masih mampu bernafas ,pergi kerja dan yang penti kesihatan yang baik.Auditor datang tengokkan tempat keja dan bagaimana prosedur kami keja,Alhamdulillah semua berjalan dengan baik.Lepas itu ada masa tengok2 facebook,skodeng mana2 kawan2 yang dah lama tak dengar berita.Lepas tu aku terpandang kawan yang sama pergi LIMA'13 hari tu,dah kawen rupanya adik2 ni 😍.Alhamdulillah rezekikan muda2 lagi dan boleh berkahwin.


     Mulalah dikepalaku fikir yang macam2,ermmmmm indahnya rasa bila ada yang sayang.Ada sang adam yang sanggup ambil berat,yang sanggup prihatin dan jatuh dengan kita berkali2.😊 dan yang paling adalah rasa tanggungjawab tu.Aku..........ermm belum ada rezeki nak dapat lelaki macam tu.Bila ...hanya Allah yang tahu ,Dia yang dah atur yang terbaik buat hambaNya tapi yalah aku hanya insan biasa yang ad hati dan perasaan.Setiap kali aku tengok perkahwinan orang lain,tengok ada org yang bertanggungjawab atas hidup kita ,hati aku berkocak nak kan jugak,aku mula berfikir kenapa aku tidak dimudahkan sedemikian rupa 😢.



Aku ada 3 kakak yang mana 2 sudah hancur perkahwinannya dan 1 dalam proses.Hatiku rasa sedih sangat kenapa ya lelaki2 ini tidak bertanggungjawab,sayang hanya dimulut tetapi tindakan cukup mengambar kebencian ya amat.Bila aku tengok perkahwinan mak dan ayah,diaorg bahagia hingga sekarang,Alhamdulillah kami adik-beradik cukup makan,cukup ilmu dan cukup kehidupanya.Namun bila dah besar kami bagi masalah pada mak dan ayah,Allahuakbar,zalimnya kami pada mereka.Namun apa jalan keluar untuk kami,kakak2 ku perkahwinan yang hancur,aku dan adik lelakiku tak kahwin lagi Allahuakbar itulah ujian yang aku harapkan tidak sia2 dan kami jua diberikan kekuatan untuk melaluinya.


Ada rezeki maka berkahwinlah aku tak ada gigit jarilah den ,kihkihkih

Image result for gambar couple

Comments

Popular Posts