Isnin Yang Panas

Bismillahirrahmannirahim,Alhamdulillah dengan kurniaan Islam dan Iman buat pendosa seperti aku.Permulaan hari yang tidak berapa nak cantik.Datang keja je ,aircon opis rosak.Aku tahu orang lain tidak akan ambil tindakan apa2 sebab diaorang ni sihat-sihat belaka.Aku ni sorang yang senang sakit, ni pun dah rasa panas aku dah start sakit kepala tapi yalah sapa nak ambik peduli waima mati sekali org peduli apa.Takpelah aku pada mulanya tak fikir pun org lain janji aku yang bergerak buat keja.Aku carikan klien tempat aku keja untuk tengokkan.Dalam dia buatkan keja ,waaaa ketua unit aku dtg terus nak ambik dia buat keja cmtu aje,kurang2 tanya lama ke nak buat benda tu,bgtau lah dengan elok nak buat keja lain yang aku tengok dah berapa hari buat tak selesai jugak.Dah lah panas memang aku sensitif gila.Nak harapkan staff lelaki kat opis memang tak lerrrr semua buat bodo je.Aku terasa sebab bila part aku org buat tak kisah bila part keja aku org nak cepat macam tak dan2.


       Dari hari jumaat lepas memang aku bad mood.Baru nak cerita hujung minggu yang heaven walaupun aku dirumah saja.Allahuakbar memang tengah tahan air mata ni sebab marah sangat.Baru nak rasa bahagia sebab berjaya bangun sahur dan ganti puasa hari ni.Alhamdulillah aku rasa lebih baik dari hari pertama cuma belakang leherku ni sakit.Jumaat lepas pun kesedihan bila org letak nama aku keja sod jumaat sampai dua kali.Orang-orang tempat aku keja ni memang kurang sangat prihatin pada orang lain,semua jaga tengkuk masing2.Nampak sangat2 bila ada apa2 susah nak ambik tindakan yang cepat.Tapi bila orang lain yang dapat APC boleh pulak melalak.Budak-budak opis ni tak suka sod jumaat sebab rehatnya panjang dan esok nya akan cuti.Bagi kat aku sebab selama ini aku bukan jenis nak bising2 macam minah sorang ni.Diaorang kat opis ni cukup takut kalau dengan minah ni.Kalau dulu minah ni sod dia hari sabtu ahad je.Dia je boleh claim dan cuti ganti dengan alasan laki keja malam.Sekarang pun masih.....yang jadi mangsa orang yang tak bising macam aku sukati org nak buat bila kita marah terus jahat kita nampak yang minah ni nampak mulia sentiasa.

   Entahlah aku tak tau nak cakap apa,lately aku memang sensitif nak marah aje.Kalau selalu aku boleh tahan tengok peragai manusia yang mengajar keprihatinan tapi diri sendiri tidak prihatin pun dan manusia yang sentiasa nak free je.tak boleh nak menaip dah rasa berdenyutlah kepala aku ni.


Image result for gambar orang tengah marah

Comments

Popular Posts