Di Mata Dan Hati Orang Lain

Bismillahirrahmannirahim,Alhamdulillah bersyukur dengan nikmat iman dan islam dari Ilahi.Hidup seperti biasa....hari-hari yang makin kosong dan sunyi.Para Ilmuan ada menyatakan jiwa tidak akan rasa kosong andai penuh ingatan pada Allah...tapi aku setiap hari merayu memohon keampunan dari Allah masih jua aku rasa kosong.Entahlah aku tahu masalah aku namun aku tiada jalan penyelesaian kerana  semuanya ditangan Dia.Kerana itu aku tidak berhenti berdoa namun belum termakbul apa yang aku pinta...Ya mungkin itu tidak baik untuk aku..namun apa yang aku rasa sekarang buatkan aku rasa tidak semangat untuk hidup.Adakah itu baik untuk aku.Dalam segala hal bukan aku rasa tapi aku melaluinya...diriku tiada yang rasa kewujudannya...seringkali aku hanya diingat bila mana keadaan dah terdesak dan tiada pilihan.Sedangkan aku seringkali utama kan semua orang.....Sungguh kadangkala aku memang rasa sangat tidak penting.....Terfikir dalam hati ini apa lah aku dimata dan hati orang lain...zeroooooo....bila tiada orang yang boleh menemani barulah diri ini dicari...sama jua dengan orang tua ku.....arghhhhh perlukah aku rasa sebegini tapi aku melaluinya bilamana masalah kak long menjadi terlalu penting lalu aku yang jauh ini diketepikan mungkin jua kerana tiada wang untuk mengambil hati.....bukan bersangka buruk tapi itulah hakikat yang aku lalui...Ya manusia akan pandang kita bila kita punya harta yang banyak bila mana tidak mampu untuk membeli hadiah lagi engkau akan disingkirkan.Seringkali soalan Mengapa..Kenapa kembali dalam benak fikiranku....Bagaimana harus aku singkirkan kerana keseorangan itu membuat aku lebih banyak melihat diri yang kesunyian.....Sebagai orang bawahan memang aku tidak akan dipandang saat keseronokan orang atasan sedangkan itu hasilnya dari bawah...sebagai kawan aku hanya dicari bila mana ada yang diperlukan,sebagai seorang anak aku hanya perlu bilamana aku hendak pulang kekampung...arghhhhhhh hidup hanya untuk memenuhi kepentingan orang lain...aku??????? bila mana aku sedih bilamana aku sunyi bilamana need someone to talk.....semuanya hilang dari radar.......ada ke yang rasa aku penting dalam hidupnya....ditanya dah makan sihat ke...balik karang buat apa....he3 mimpilah ..aku tahu aku tak baik untuk merunggut namun dua tiga hari ni hatiku sangat2 sedih dan sunyi....Paling aku rasa sebak bila mana aku fikir aku memang tidak penting di mata dan hati orang lain dan adakah aku jua tidak ada tempat disisi Mu Ya Allah.....mulalah hujan lebat yang membuatkan parit tersumbat......


Comments

Popular Posts