Perlu Faham......Perlu Memahami.......Perlu Difahami......

Bismilahhirrahmannirahim,Alhamdulillah dengan kurniaan iman dan islam buat diri pendosa ini.Masih istiqamah untuk hidup bebas dari rungutan tapi keadaankeliling yang buat aku jadi perungut tegar....he3 ada ke bahasa tu.Minggu yang amat penat dan stress setelah balik dari Pahang.Dimana ada hari yang membuat aku cukup rasa marah dan terkilan dan akhirnya aku yang kesedihan.Sometime aku sendiri tak faham peragai manusia yang ada keliling aku.Cuba jadi yang terbaik apabila ditugaskan menjadi pembantu pada perjalanan program pada bulan ni.Namun mana silapnya mana salahnya aku sendiri tidak faham.Permulaan bulan aku sendiri yang bertanya pada orang yang telah dilantik jadi ketua apa yang perlu dilaksanakan....oklah sebagai pembantu aku buatlah seperti mana yang diarahkan dan bertanya pada opismate yang dah pernah jadi pembantu ni.Aku bekerja seperti mana yang orang lain pernah buat disamping tak ku tinggalkan keja hakiki ku....tapi apa yang membuat aku marah dan terkilan sangat bilamana ketua ini pergi mengadu yang aku tidak seperti yang lain buat keja dan keja aku tak siap....memang meletup aku hari tu....setiap kali nak balik aku singgah dibilik ketua ini aku tanyakan apa lagi yang patut aku buat apa yang aku dapat runggutan dari nya yang tak habis....entah aku tak faham siapa yang perlu faham sapa yang perlu difahami dan memahami.Jadual aku buat,setiap sesi aku turun ....aku tak faham setiap kali dibilik yang aku dengar semua orang tak betul.Hanya yang aku dengar runggutan dari nya yang seolah kerja yang terlalu banyak tetapi apa yang aku perhatikan tak pernah selesai...dia macam tu jugak.....hingga semalam  apa yang paling aku sedih bila ada program semalam satu apa pun dia tak beritahu dan aku dilihat seperti pesalah hukuman gantung dimana aku sendiri tak tahu program semalam dan tak menerima apa -apa arahan untuk buat persiapan.....sungguh aku sampai satu tahap biarlah Allah tu yang membalas setiap kesedihan yang dia buat padaku.Sangat pandai berlakon seolah dia yang semua keja tapi sebenarnya orang lain....hanya mulut yang tak berhenti bercakap tapi keja tak terbuat...memang ada satu minggu lagi untuk aku tempuh benda ni tapi sungguh aku betul tertekan bekerja dengan manusia macam ni.Jadual minggu depan dah ditanya apa yang perlu diletak namun tak ada respon pun.Kalau selalu sangat tanya marah pulak serba salah ngan manusia macam ni...sungguh aku sendiri tidak tahu apa lagi perlu aku buat,,,,faham , memahami atau difahami .Lama-lama boleh jatuh sakit....emrmmmm sentiasa mintak ngan Allah supaya sihat sebab aku bukan ada siapa-siapa.Ya Allah Kaulah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang....

Comments

Popular Posts