Ramadhan 1434H

Bismillahhirrahmannirrahim,Alhamdulillah masih ada iman dan islam pada diri ini.Masih ada nyawa untuk menikmati kehidupan dunia ni.....pejam celik pejam celik dah nak penghujung ramadhan dah...cepatnya masa berlalu.....Syukur pada Ilahi kerana kurnia Nya untuk bulan puasa ni...walau mula ramadhan dengan kesihatan yang tak berapa nak baik namun aku belajar untuk terima sakit tu tanda Allah sayang...ermmmm..ni pun dah start nak selsema dan batuk.....aik pelik jugak nak kata aku dok banyak keja tak ada juga....cuma berasa puasa kali ni badan tak berapa nak sihat....Puasa kali ni memang agak menyeronokkan namun masih ada rasa risau selagi 'benda' tu tak kompom lagi...perempuan hanya mampu menunggu....dalam pada tu ada pulak sorang makcik ni nak kenengkan aku dengan anak..tak berani lagi aku sat lagi jadi macam hari tu beria je tapi akhirnya kawen dengan orang lain aku yang melompong frust tertonggeng......yang ni aku tekad biar siapa pun dia janji dia yang ajak kawen walau aku belum pasti bila benda tu akan kompomnya....aku dah selesaikan bahagian aku tunggu dia lagi....tertekan sikit sebab makcik seolah push aku pulak tanya bila lagi nak kawen...aku mula rapat dengan kawan ni pun baru 4 bulan dan proses ke arah perkahwinan tu memang sedang dibuat cuma tarikh je tak tau bila........
Alhamdulillah aku ambil bulan puasa ini untuk perbanyakkan doa semoga Allah permudahkan urusan aku dan dia.Juga aku belajar andai dia juga bukan jodoh aku....aku tak mau tergesa-gesa sangat hati aku kali ni rasa nak bagi dia peluang....cuma memang risau bila berkawan tak ada ikatan..siapa nak kan...Satu memang kelainan kali ni aku dah ada partner untuk warna sedondon...:) selalu fikir bilalah nak ada macam tu....walau raya tak sama..he3...Ya Allah terima kasih atas nikmatMu yang terhingga ni......



Comments

Popular Posts