Merompak

Bismilahirahmannirahim,Alhamdulillah dengan kurnian Islam dan Iman ini.Hari ni keja dikala yang lain cuti sebab nak cari duit untuk tampung duit makan.Dilema mana aku nak cari duit untuk bayar hutang kawan2 aku.ermmm ingatkan aku ada kawan yang boleh tolong aku masa susah dan senang dan tak berkira dengan aku.Aku pun tak lah nak salahkan orang yang bagi pinjam kat aku dah salah aku sendiri sebab susah nak buat apa.Tanpa izin Allah aku takkan jadi macam ni itu pun aku tak boleh juga nak salahkan Allah dengan apa yang berlaku.Tapi boleh ke aku putar masa balik dan tak pinjam duit kawan-kawan ni.Boleh ke aku putar waktu dulu dan aku bersedia untuk masa susah ni.


    Aku tidak pernah tak mengaku aku memang salah kerana berhutang dan aku sentiasa berniat untuk membayarnya cuma aku memang dah cakap aku ambik masa untuk itu namun ermmm siapa nak faham dan prihatin dengan apa yang kita hadapi.:) dah mula untuk sindir menyindir dalam fb.Siap share apa akan jadi pada yang tak bayar hutang.Siap post dia bukan bank terdesak dan banyak yang menyokong.Ya aku juga pernah sebegitu marah dengan org yang suka berhutang ni dikala aku serba cukup dari segi kewangan.Nah sekarang Allah bagi aku rasa bagaimana bila kau sentiasa terdesak tapi manusia mana nak faham takkan ada yang faham.Bagi diaorg yang berhutang itulah yang paling jahat.


      Ok fine andai kata yang berhutang ni jahat jadi takpelah bayar hutang korang dengan duit haramkan janji hutang dibayar.Ermmm ada juga terfikir nak mencuri nak merompak untuk bayar hutang ni.Jika terdesak mungkin aku akan lakukan sebab orang-orang ni bukan kira pun janji hutang nya dibayarkan.Allahuakbar mana nak cari duit ni apalah jalan untuk aku Ya Allah.


Image result for gambar perompak kartun

Comments

Popular Posts