Cinta Tanpa Syarat


Related image

Bismilahirrahmannirahim,Alhamdulillah dengan kurniaan Islam dan Iman ini.Uishhh lama nya tak bersiaran ceh wah.Hidup seperti biasa carta nya belum melonjak keperatusan yang memerangsangkan.:) semangat je yang semakin hilang,malas yang semakin berganda-ganda.Putus asa?entahlah apa nak jadi pada kehidupan aku.Dalam fikiran nak buat macam-macam tapi realiti satu apa pun tak jadi.Kadang melihat kesusahan hidup yang lain memang akan buat aku rasa syukur sangat pada kehidupan yang ada ni.Kadang melihat pada pendosa lain yang sangat mudah hidupnya ,hati aku mula rabak mula tertanya-tanya apa yang haru aku buat untuk aku dapat kehidupan seperti itu.


   Ya aku ada menyayangi seseorang yang aku sendiri tak tahu sejauh mana sayang dia pada aku.Aku selalu rasa kalau dia sayang mesti dia dah halalkan aku cepat-cepat.Tapi banyaknya halangan walaupun aku rasa aku dah murahkan maharku semurahnya.Sebab itu aku kadang terfikir salah ke apa yang aku memudahkan diriku kejalan yang halal tetapi ke haram jua akhir.Itu yang aku tidak faham sampai sekarang.Entahlah,ada satu ketika aku dituduh materialistik sebab cari orang kaya je untuk jadi suami tapi orang tak tahu apa yang aku rasa bila dijodohkan sebegitu.Kan katanya bila istikarah kalau kita rasa tak tenang dan rasa tak get long maybe itu bukan jodoh kita.Sebab itu aku tolak bukan pasal orang itu miskin atau tak berharta.Pada yang aku tengah kawan sekarang ni pun bukan orang yang kaya malahan tahap pendidikan dia pun bawah dari aku.Tapi bila buat istikarah dan dah bawak dia jumpa orang tua aku,aku rasa senang dan tenang.Cumanya dah berapa tahun jodoh kami tak sampai jugak he3 aku pun tak faham.Kadang berbincang macam nak rak,at the end senyap sampai kesudah.Dia bukan orang dalam kategori yang aku idamkan namun bila ada dengan dia aku rasa cukup senang.Cukup buat aku untuk tersenyum namun apa yang merisaukan aku jodoh ku dengan dia sangat-sangat berat.


   Ya ada kala aku fikir aku nak belah je.Buat apa nak tunggu jodoh tak kunjung tiba,tapi dia ni cam tahu je apa dalam hati aku.Siap suruh aku sabar tapi tulah sampai bila aku bukan muda lagi.ermmm aku sendiri tak tahu.Ya dengan masalah yang masih ada aku dah malas nak fikir jodoh-jodoh ni.Aku nak selesaikan masalah hutang dulu.Aduyai belum dapat jalan keluar.Aku tak nak lah gali lubang tutup lubang last-last aku yang masuk lubang.Tapi itulah sapa yang nak fahamkan kesusahan kita.


Balik pada kisah cinta yang belum sampai kegarisan penamat.Sekarang ni aku memang dah mula sayang walaupun hakikat nya bila aku fikir banyak kelemahan dari kekuatan.Ada juga aku berdoa andai dia bukan jodohku jauhkan dia dari aku.Namun dia juga yang ada depan mata.Yang sanggup tolong masa susah nak senang walaupun tak banyak.Harapan aku tak tinggi cuma harap dia boleh jadi pemimpin dalam kehidupan yang dah hampir tenggelam ni.:)


Comments

Popular Posts