Komitmen & Gastrik

Bismilahhirahmannirahim,Alhamdulillah dengan kurniaan Islam dan Iman dari Allah taala.Hidup macam biasa kena hadap walau apa pun rintangannya kerna hidup tu satu ibadah.Kurang sikit rasa tertekan bulan ni,namun sakit perut tu still ada.esok nak pergi scan dan ambik darah.Ayoo seriuuuu sikit.Semalam ada lawatan kat tempat keja dari pagi dah kena standby sampai makan dan solat terlewat.Apa lagi mlm tadi perut aku meragamlah.Hari ni pulak pukul 12 tengahari dah kena jadi escourt ke Hospital.Skip lagi makan,aku mengalah hari ni makan ubat sebelum makan nasik dan serik nak rasa sakit perut Allah je tahu cmne.Org keliling kurenglah nak ambik tau walaupun kita dah bgtau kita ni ada appointment utk gastrik kita.Org keliling tak peduli pun,normal utk makhluk yang bernama manusia.Andai kita dah teruk nanti baru nak heboh dan kalut.Takpelah janji aku boleh jaga diri aku sendiri cukuplah.Aku kena terima aku ni sapa org nak kalut nak tanya dah solat ke,dah makan ke,dah itu ke ini ke....akibatnya sometime solat pun aku abaikanAllahuakbar elok ke nak komitet sangat tapi agama diri sendiri diabaikan.Ketua @ bos nak ke peduli sampaikan semalam staff nak makan keluar pun kena marah dahlah tak makan tengahari tak izinkan pulak nak keluar makan.Langsung kebajikan orang bawahan tak dijaga dimarah lagi ada.Dia tak rasa sakitnya staff dia berdiri dengan lama dan menahan kelaparan.Allahuakbar kenapa ku rasa dunia sekarang makin zalim,ketua yang diberi amanah pun ermmmm entahlah may be aku sebagai orang bawahan pun bersalah jugak.Kena kuat dan terus bersabar untuk menghadapi situasi ini.


Ya Allah kuatkan hambaMu ni dalam menempuhi kehidupan seharian.

Image result for gambar perut

Comments

Popular Posts