Angin Rajin

Bismilahirrahmannirahim,Alhamdulillah dengan kurniaan Islam dan Iman dari yang Esa.Hidup diteruskan seperti biasa ,rutin seperti biasa namun ada sedikit kerajinan untuk membuat jualan.Hidup hari ini kena banyak berjimat walau pun hidup masih single namun tempias ekonomi yang lembap dirasai jua.Bermula dengan langkah membawa bekal ketempat kerja,tanam dalam fikiran yang hidup ini bukan untuk makan saja.Jadi,Alhamdulillah aku boleh bertahan hingga ke hujung bulan walau tidak dapat menyimpan lagi.Syukur sangat sebab aku tak nak meminjam-minjam dah.Malu dan segan pada kawan-kawan serta keluarga.Yalah bukan semua orang akan faham akan kesusahan kita,bila kita ni single mesti orang cakap takkan ada masalah duit jugak,dulu ya aku pun pertikaikan orang macam tu.Sekarang aku rasa bila Allah nak bagi kita ujian dari segi kewangan ianya takkan timbul kau ni single ke dah berkeluarga.

             Dalam masa dua minggu ni aku start berniaga nasi goreng sardin dan bingka cheese.Alhamdulillah ada sambutan walaupun untungnya tak seberapa janji ada.Hari ni try buat popia goreng , nampak cm tak leh nak buat lagi sebab tak dapat sambutan sangat.diaorang ni kalau free cepat je he3.Takpelah tak habis aku sendiri lah yang makan jimat tak yah nak keluar kemana2.Minggu ni memang kalau boleh bukan kalau boleh tapi kena buat tak belanja langsung.Wow boleh ke...he3 nanti rabu ada pasar malam tergedik nak pergi.So far bolehlah sikit2 tapi bila dah start keluarkan duit 50 tu aduyai cepat je habis tapi kalau nak simpan 50 ayooo macam kura2 nak sampai 50.:) apa pun aku tetap usaha nak simpan duit.Nak bayar hutang,nak belikan mak dan ayah hadiah,nak belikan diri sendiri medifeet nak g jalan2.He3 macam2 perancangan tapi perancangan Dia yang terbaik.


            Tengah angin rajin baik pulun buat je...jangan malas2 pickline kawanku yang berniaga jugak.Kawanku ini lagi rajin kalau dia buat kuih ke apa ke kan sangat lah banyak dan buat sorang2 salute habis kat dia ni dan air tangan ni tak pernah nya mengecewakan.Sedap belaka.Sekarang ni kat tempat keja ramai yang berniaga tapi tak adalah nak pijak kawan masing2 percaya pada rezeki masing2.Aku ni berniaga ikut musim he3 ikut musim rajin....Ya Allah terima kasih kerna kehidupan ini,kurniaakan aku jodoh yang soleh dan kekuatan dalam aku mengharungi kehidupan sebelum bertemuMu.


Image result for bingka cheese

Comments

Popular Posts