15 Ramadhan 1437H

Bismilahhirahmannirahim,Alhamdulillah dengan nikmat Iman dan Islam.errmmm dah masuk hari ke-15 kita berpuasa....cepat sangat rasanya siang dan malam sekarang ini.Alhamdulillah ibadah puasa dijalankan sebaiknya dan syukur gastrik tidak menyerang sebab dah mencegah dengan ubat.Have to mengaku yang diri ini tidak sihat.:)Lama jugak tak menjenguk blog busy plus seminggu tak ada internet mati kutu jugak he3.Tahun ni masih berniaga biskut walau tempahan agak kurang.Belajar menerima ada saingan :) namun tetap bersyukur dengan rezeki yang ada tinggal seminggu lagi nak balik kpg dah.Pada mulanya tahun ini bukan giliran untuk bercuti raya namun kesian kat mak aku mohon jugak cuti dan Alhamdulillah cuti dah dapat tiket flight pun dapat.

               Ermmmm aku ni tengah pening jugak memikirkan peragai kakak-kakak yang duduk dekat dengan mak dan ayah.Dah masuk 2 minggu berpuasa mak bagitau tak ada sehari pun menjenguk diaorang.Aku tahu ada yang dikecilkan hati kakak-kakak ku dengan mak dan ayah namun bila aku fikir besar sangat ke salah orang tua dua orang tu.Aku juga sebagai anak pernah terasa dengan mak dan ayah tapi aku tak jadikan itu lesen untuk buat mereka sedih itupun aku rasa aku dah puas buat diaorang sedih.Aku rasa kasih sayang mak dan ayah sama aje ikut pattern anak macam mana.Kak Long marah sebab rasa mak lebihkan adik yang bongsu.Aku pun tak faham aku rasa dah terlalu tua untuk rasa cemburu dengan adik-beradik sebab masa untuk mak dan ayah lebihkan kita dah berlalu.Sepatutnya kita ni sebagai kakak-kakak ni yang bantu mak ayah untuk jaga adik.Ni sampai ayah cakap kalau dia mati cmnelah,aku dengar memang sebak gila.Aku tak faham juga dengan kakak-kakak ku ni harap diaorang ni dibuka dan dilembutkan hati.Walaupun mak cakap dia tak kisah tapi aku tahu dia mengharapkan anak dan cucu-cucu dia balik berbuka sesama.

                Doa saja yang mampu aku titipkan , aku dah tak mampu nak menasihati orang yang ego tinggi ni lebih lagi kakakkan.Puasa kali ni agak sejuk,hujan jugak Alhamdulillah tapi kadang takut ada jugak bila tengok hujan ni yalah nak balik naik flight aku apalagi penakut he3.Mula dah mengigil aduyai itulah yang aku hadapi setiap kali nak balik.Mudahan dipermudahkan dan dilindungi perjalanan balik ku berjumpa mak dan ayah nanti...ok adios amigos he3


Comments

Popular Posts