Biskut.....Baju Kurung......Raya........

Bismillahirrahmannirahim,Alhamdulillah dengan nikmat iman dan islam.Juga nikmat puasa yang Allah bagi pada hamba yang kerdil ini.Hari ni dah masuk hari yang ke-20 puasa,Alhamdulillah aku lalui dengan baik walau kadangkala bermain dengan perasaan.Minggu ini kena habis kan keja sebab minggu ni last bekerja.Biskut dah siap untuk orang yang tempah dan juga baju sendiri juga dah dibeli.Alhamdulillah semua Allah yang bagi :).Apa yang ada semua Allah yang bagi samaada perasaan kasih,rindu dan sayang semuanya dari Dia.Aku hanya mampu menerima ya ada satu perasaan yang pelik (itu aku yang klafikasikan) betapa perit aku rasa tatkala berteman kan orang lain berperasaan dengan orang lain.Inilah kali pertama aku ada perasaan yang demikian.Ohhhhh sakitnya berlawan dengan diri sendiri.Aku tahu yang jadi teman belum jadi halal mungkin orang akan cakap takpe kalau ada hati kat orang lain pun tapi.......rasa nya tak semudah apa yang dicakap.Sangat-sangat mustahil tapi aku rasa lebih baik sayang dalam senyap dan bahagia tengok dia bahagia itulah sebenarnya kasih.Kita tidak perlu untuk rasa sakit hati bila tidak memiliki andai kita rasa perasaan yang lahir itu ihklas dan dari Dia.Hargai apa yang ada sekarang walau selalu makan hati.......tapi sungguh untuk buat itu semua bukan mudah dikala aku rasa kosong pada yang ada sekarang....sedih je.....nak buat biskut boleh menangis...he3 bolehkan aku rasa biskut ku jadi tak sedap..takutnya dahlah nak jual kan orang.Biarlah apa yang aku rasa akan hilang nanti.Kadang itu hanyalah kekeliru yang wujud dalam diri.....Ya Allah aku tahu ini ujianMu lagi semoga aku kuat dan tabah untuk laluinya.....

Comments

Popular Posts