Tiada Kata Yang Boleh Gambarkan

Bismillahhirrahmannirahim,Alhamdulillah dengan hidup yang Allah telah bagi.Namun aku sebagai hamba yang lemah mudah sangat nak mengeluh dan kurang rasa syukur.Saat dan ketika ini betapa jiwa amat lemah dan memerlukan suntikan motivasi.Mengakui salah diri sendiri namun belum ada jalan dan belum dipermudahkan.Mendengar je ayat ni ada dikalangan kawan-kawan akan kata aku ni nak menyalahkan Allah,bukan tak ada sekelumit pun rasa nak menyalahkan takdirNya namun sebagai hamba yang sangat-sangat lemah aku ada kala punya hati yang amat sedih mengenangkan diri seperti ni.Dikala perlukan sangat Dia untuk menolong aku rasa tidak ditolong,sungguh bagaimana aku hendak membuat diri rasa untuk menerima ada hikmah disebaliknya.Aku betul-betul rasa tertekan.Masih pada masalah yang sama belum ada jodoh,aku ditambahi dengan masalah kewangan...manalah dapat ku cari rezeki wang untuk aku melangsaikan hutang-hutangku.Sungguh aku rasa terbeban.Belum hutang selesai,satu-satu kenderaan untuk aku kesana kemari pulak punya masalah bocor.Getah pada pintu kereta ku dah rosak,mana nak cari duit dikala duit makan pun aku kena berjimat.Belum masuk bab adik nak kan sesuatu,sungguh aku rasa sedih kerna belum dapat memenuhi kehendak adik bongsu dahlah yang dia mahukan adalah makanan....sungguh aku tak tahu hendak luahkan apa kerna hanya Dia yang tahu apa yang Dia hendak apa yang terjadi.Siapa dikalangan hambaNya yang hendak membantu....aku akui kesilapan ku namun tiada ruangkah untuk aku membaiki kesilapan itu...saat nilah apa yang berlaku masa lampau akan menghantui aku...memang payah untuk terima orang yang telah melukai kita tapi hidup senang dan bahagia.Ada yang berkata Dia sayang itu yang masih diuji.Namun jiwa yang lemah sering kali gagal dalam ujianNya.....Hutang perkara yang Dia tidak suka tapi kenapa bila mintak diberi jalan untuk langsaikan belum ada jalan sedangkan masa semakin mendesak....Dia suka yang Halal tapi kenapa dekatkan pada yang Haram...Ya Allah ilmu ku sangat-sangat cetek dan terbatas hanya kau tahu apa yang Kau kehendaki terjadi,bagaimana harus aku menerima hidup sebegini sedangkan jiwa ku tidak tenang dengan hutang dan hubungan yang haram......Salahkan Ya Allah permohonan ku pada Mu atau pun memang tiada kasihMu buat ku...Tiada Kata Yang Boleh Gambarkan apa yang aku rasa tika ini....Masa akan tetap meninggalkan aku namun tiada tanda untuk hidup ini berubah...Ya Allah salahkah apa yang aku mohon...tolonglah aku Ya Allah....


Comments

Popular Posts