Sahabat,Kawan dan Kenalan........

Bismilahhirahmannirrahim,Alhamdulillah dengan nikmat iman dan islam yang masih ada.Ya Allah tetapkanlah iman ku dalam AgamaMu.Dah start rajin balik sebab dah boleh duduk setempat :).Masih dalam proses penerimaan keadaan disini.Belajar bersyukur dengan apa yang ada baru hati rasa tenang.Kadang akan datang jugak ribut sebab selagi bergelar hamba dan manusia biasa ujian dan musibah tu akan sentiasa mewarni kehidupan.Hari ni nak sembang pasal sahabat,kawan dan kenalan.Mungkin orang lain seronok dengan kehidupan sebab punya sahabat mahupun kawan yang ada masa susah dan masa senang.Aku.....:) hanya mampu tersenyum sebab aku tak ada semua tu.Buat baik pada semua orang dan hakikat yang aku kena terima masa susah memang aku tak ada sahabat mahupun kawan tempat untuk meluah.Aku selalunya jadi tempat meluah adalah.Tapi tak kisah aku terima dengan hati terbuka.Walau tak dapat menyelesaikan masalah sekurangnya boleh jadi pendengar je.Sebagai manusia biasa kadang sedih juga rasa bila ada kawan yang hanya nak ambil kesempatan je atas kita.masa susah masa perlukan kita bukan main lagi mencarinya bila senang nak tanya khabar kita pun payah.Kadang msg pertanyaan khabar kita pun tak berbalas.Ada kawan sebelum kahwin boleh je berchat atau bersembang dengan kita berkongsi cerita hampir setiap hari,lepas kahwin haram kita msg pun tak berbalas sampai bagi alasan sebab tak terima pun msg tu.oklah terima dan aku pun buat tak tau jelah.Ada kawan masa tak ada sapa nak kawan kat dia bukan main lain merapat kat kita nak pergi mana mesti msg kita punya.Kitalah tahu dulu dia nak kemana.Hantar pergi mana,ambik dari mana lepas ada kawan yang dah habis belajar dan bekerja balik sini haram aku langsung tak berfungsi lagi paling sedih macam-macam alasan apabila aku ajak keluar.Sampai satu masa bila aku nak datang rumah hantar barang sanggup bohong cakap keluar tapi dalam satu sistem msg bagitau kawan-kawan lain tengah masak kat rumah.ermmm aku ni tak ada perasaan ke aku ni batu ke,bila aku keluar dari group marah kejap je tapi syok aku tak ada sebenarnya,apa boleh buat itu lah percaturan Ilahi.Hati terusik jugak bila aku keluar terus dari list kawan.Aku cuba positifkan mindaku yang penting Allah ada namun jiwa halus ku amat sedih dengan keadaan ini.Pernah sorang kawan bagitau aku ni macam sentiasa diperguna kawan je,tapi aku tak rasa apa sebab masa tu aku rasa seronok memudahkan orang lain cuma ada masa rasa terkilan bila langsung perkhabaran aku tidak ditanya.Ya lah aku hanya mampu mengadu padaNya,kerna semua sudah ditakdirkan begini.Apa yang mampu aku buat bila ada kawan,sahabat yang hanya mampu jadi kenalan sebenarnya.Aku belum jumpa sahabat yang benar sahabat takpe Allah kan ada.

Comments

Popular Posts