sEdIh DAN SeDiH

Bismillahhirrahmannirrahim,Alhamdulillah dengan nikmat iman dan islam dariMu Ya Allah.Tiada apa yang aku boleh balas atas nikmat yang kau bagi padaku.Hanya berusaha menjadi hamba yang baik adalah balasan dari aku yang amat naif ini.Hidup seperti biasa tiada perkembangan yang baru cuma agak tekanan 2-3 hari ni.Entahlah aku yang bertambah emo atau memang persekitaran yang dah berubah.Melihat persekitaran yang penuh kezaliman dan ketidakadilan aku jadi amat-amat sedih.Tak payah nak lihat jauh sampai ke Syria atau Palestin yang memang dah Allah tentu kan begitu namun dalam negara yang penuh aman ini sebenarnya banyak kezaliman dan ketidakadilan berlaku.Nak buat tak tau nak buat tak peduli aku yang ada dalam keadaan tu aduyai sedihnya....Punya ketua yang tak punya perasaan dan sensitiviti pada anak-anak buah memang sakit rasa nak buat kerja.Hati jadi tenang hanya bila ingat kerja kerana Allah saja.Walau kadang aku ni tak tahan jugak yang akhirnya jadi marah dan mulut ku jadi jahat.Namun bila fikir balik tak kemana marah ku buat hati ku sakit dan sedih je...Kita nak perbaiki orang memang tak akan ada jalan sudah nya baik perbaiki tv atau radio rosak tak boleh baiki buang terus,itu pun apa yang ada pada radio dan tv tu boleh guna lagi.Manusia kalau  dah rosak langsung tak leh guna.Ya Allah jiwa dan hati ku saat ini memang amat-amat sedih namun ku gagahi demi menjadi hambaMu yang baik.Aku tahu aku jua membuat kesilapan namun aku hanya manusia biasa yang tak lari dari kesilapan dan dengan takdir tidak berkahwin lagi ni bukan bererti aku boleh dibuat sesukati saja macam aku ni tak ada maruah.... :( ini lah warna hidup aku ...



Comments

Popular Posts