Februari Sudah Mali ......

Bismillahirrahmannirrahim,Alhamdulillah dengan nikmat yang tidak berbelah bagi dari Ilahi.Walau aku hamba yang setiap melakukan dosa.Mengenangkan dosa rasanya tak cukup masa untuk mohon keampunanNya....Sungguh aku hamba yang tak terlepas dari melakukan kesalahan.Ayooo sudah masuk bulan kedua dalam  tahun 2014.Cepat sangat2 penat rasa mengejarnya he3 sapa suruh kejar.Dalam bulan Januari banyak jugak keja yang belum siap ai...bila ada keja tak larat den nak kejar bila tak ada keja terngago je kat opis..:) Apa pun Syukur dengan kehidupan yang diberi walau apa yang hati nak belum Allah perkenankan....belum sampai masa walau hati ni kira nya memberontak jugak tiap kali melihat masa yang terlalu cepat berlalu....melihat rakan-rakan lain, orang keliling yang kehidupan nya ada perubahan buat jiwa sedikit kekacauan..ermmmm hidup ini macam tu jugak pergi keja balik keja menghadap dinding konkrit kosong yang sama macam jiwa ku jua....Kadang aku rasa kan semangat dah tak ada untuk meneruskan tapi bila ingat Allah tak suka pada orang yang berputus asa aku gagahi jua dengan senantiasa positifkan diri ku....hidup jauh dari keluarga kadang buat hidup agak kacau bilau...namun hidup mesti diteruskan walau apa yang terjadi apa yang aku belajar buatlah apa yang hati ku tenang rasa nak buat.Aku dah tak leh dengar dan ikut je orang cakap apa sebab sampai sekarang kalau aku dengar dan ikut je apa orang cakap akhirnya aku yang kesedihan keseorangan...Jadi sekarang Alhamdulillah selagi aku buat tidak bertentangan dangan hukum Allah aku rasa ok je.Nak harap kan kawan-kawan memang aku tak ada kawan yang ada masa susah dan senang yang aku tau aku ada masa kawan aku susah...he3 biasalah aku malas nak fikir banyak sebab tu aku senang nak buat apa nak gerak ke mana sorang2 je....dulu ada kawan baik pun he3 sekarang ni aku sorang jugak.....Apa pun saat,minit,jam,hari,minggu,bulan dan tahun akan bergerak tak akan undur semua2 tu jadi hiduplah aku dengan penuh syukur dan reda ada hari tenang ,nyaman ada hari gelora dan merimaskan namun itulah warna-warna hidup yang aku kena lalui...:)


Comments

Popular Posts