LAMBATNYA

Bismilahhirrahmannirrahim,Alhamdulillah dengan nikmat islam dan iman dari Allah Taala...uishhh dah masuk setengah bulan Januari 2014.Aduhai cepat nya masa berlalu.Nak mencoret masa cuti hujung tahun lepas guna tab payah sungguh last2 aku habis cuti begitu saja.Makan dan tido tambah pulak setiap hari hujan memang sedap tido nya...satu nikmat yang amat besar Allah bagi :).Aku buat masa ni macam tu jugak...ada benda yang menyerabutkan kepala ku buat tak tau je walau ada kesan pada diri.Aku belum ada jalan keluar untuk setiap permasalahan ku.Apa yang mampu aku buat hanya terus berdoa dan teruskan hidup macam biasa....hidup masih sendiri walau hakikat kasar macam ada teman.. :) teman yang tak berusaha ke arah yang lebih baik.Nak ku tinggalkan entah masih ada rasa sayang itu yang buat aku bertahan rasanya...lagipun aku tak punya yang lain jadi aku teruskan aje.Memang kalau aku luahkan pada keluarga dan kawan-kawan pasti jalan keluarnya ialah tinggalkan aje namun bagi aku bukan mudah...entahlah makin aku fikir makin serabut aku rasa jadi aku rasa biarlah aku mengikut je apa yang Allah nak takdir kan apa untuk aku....kalau aku ambik jalan tinggal kan teman ku pasti hidup kembali lebih sunyi...kawan-kawan memang semua akan cuba memberi nasihat yang terbaik buat aku tapi dia orang ada ke masa aku sunyi dan sedih..tak ada pun..masa balik cuti hari tu sorang pun tak ada yang menghubungi aku namun aku masih boleh anggap kawan lagi.Kawan yang dulu single boleh sembang hari-hari dengan kita dah kahwin langsung lenyap...kawan yang ada kawan baru pun ermmmm mana nak peduli lagi kat aku..dia je satu-satu nya teman yang ada walau hanya untuk hujung minggu...ok lah ada jugak dia msg hari2....kawan yang lain ermmmm kalau aku tak msg jangan harap lah...namun aku selalu tidak pandang itu semua walau kadang sedih sebab waktu susah dia orang aku ada...waktu susah aku ermmm....yee lek...tapi aku positifkan diri Allah pandang apa yang aku buat....aku nak fikir sangat apa yang aku beri dan apa yang aku dapat memang tak berbaloi lagi pun yang memberi tu lebih baik dari menerima jadinya teruskan saja jadi yang memberi.Mak dan Ayah macam biasa sihat org tua...cuma balik kali ni hati ini sedikit terasa entahlah patut ke tak patut ke, aku dah rasa semua tu...sungguh aku rasa tak di ambil berat..sungguh aku rasa masalah aku tidak didengari adakah ini bermaksud aku perlu teruskan dengan benda yang tak baik seumur hidup aku......aku hanya hamba yang pebuh kehinaan yang akan buat dosa hari2 tapi tak kan tak ada peluang untuk aku jadi hamba yang mendapat berkat dan reda NYA....pening...


Comments

Popular Posts