I.T.M. JALAN OTHMAN PETALING JAYA

Bismilahhirrahmannirrahim, Alhamdulillah dengan hidup yang pada kadar nya....semalam berhubung semula dengan kawan yang dah lebih 10 tahun tak ku tahu khabar berita nya.....Allah mengerakkan hati bertanya khabar melalui muka buku...kawan ini adalah kawan semasa aku melanjutkan pelajaran di I.T.M Jalan Othman dulu (sekarang ni UiTM).:) dulu aku memang bercita-cita nak jadi ahli farmasi.Walau keputusan S.P.M cukup makan masa tu aku berpeluang untuk ambik pra-sains dekat ITM.Syukur sangat masa tu sebab boleh skor dan terus dapat masuk Diploma sedangkan orang lain ambik masa untuk habiskan pra tu.Tapi aku ni yang tak mengunakan peluang itu sebaiknya.Pertama kali betul2 jauh dari family buat aku rasa sedikit resah namun ku kuatkan hati masa tu demi cita-cita.Masa tu aku ni bercintalah juga...wahhhhhh...bukan main lagi masa2 belajar pun nak cintan2 1st lovelah katakan.Bukan main tapi syukur aku dapat uruskan belajar dan kasih ku pada orang tu...kisah yang buat kadang aku rugi sangat :) tapi dah berlalu kan buat apa nak ingat...tahun 1997 aku sambung belajar kat situ..saat ekonomi gawat..aku pun belajar memang ikat perut sangat2.Ingat lagi masa itu aku selalu nya makan maggi dan biskut kering, bayangkan aku hanya dapat dari ayah RM35 seminggu.Dengan buku,alat tulis dan macam2 aku rasa memang nyawa di hujung tanduk,namun aku kuat sebab aku ada dia yang sayangkan aku masa tu..selalu memberi motivasi dan semangat buat aku...ermmmmm....saat indah namun itulah buat aku jadi macam ni sekarang.....ingatkan panas sampai ke petang rupa nya taufan.Huh..huh...tak dapat ku bayangkan diri ku saat itu sungguh aku sangat2 ikut darah muda.....hanya kerana putus cinta aku berhenti belajar...bayangkanlah cita-cita yang aku ingin sangat2 boleh aku lepaskan kerana sorang lelaki...sungguh bodoh....dah 16 tahun berlalu rasa baru semalam.....apa yang penting aku kena gerak ke depan...ya mungkin bukan rezeki ku dalam bidang farmasi tapi itulah satu-satu pekerjaan yang aku minat sangat disamping aku ingin nak bekerja kat hospital...he3 pelik.Melihat balik gambar kawan2 kat ITM dulu terasa sedikit penyesalan dalam diri.. ;( kena sabar tapi satu pengajaran nya walau dulu nya aku memang bersumpah konon nya aku tak akan datang ke sini lagi tengok2 Allah takdirkan aku di daerah yang aku tak suka dulunya..hikmah aku belajar sesuatu yang menyakitkan aku tak kan selamanya menyakitkan aku.Kat sinilah aku mencari rezeki sekarang walau bukan  dalam bidang yang aku..Belajar untuk bersyukur dengan takdir Allah kerana semua nya salah aku yang terlalu ikut nafsu....


Comments

  1. batullah, zaman belajar dulu, memang meggi dan roti jadi sahabat perut yang sejati...tersenyum bila teringat zaman susah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur sangat sbb zaman susah tu kita belajar menghargaikan :)

      Delete

Post a Comment

Popular Posts