Gastrik ....Keracunan ..... Masalah Air

Bismilahirahmannirahim,Alhamdulillah dengan kurniaan Islam dan Iman buat pendosa ini.Alhamdulillah dengan setiap nikmat yang Allah bagi.Walaupun diberi, ditimpa dengan masalah yang tiada penghujungnya namun hidup ini mesti diteruskan dengan lapang dada dan bersyukur.Cuba untuk sentiasa dalam fikiran yang positif dan bersemangat untuk meneruskan kehidupan.Walau adakala yang datang dalam fikiran aku tidak mampu aku tempis dan halang.Penat dah....

Kehidupan seperti biasa,bekerja &  beribadat padaNya.Cuma lepas tebuk perut hari tu kesihatan tak berapa nak baik.selalu juga demam dan lemah badan.Nak mula buat biskut pun selalu tergendala sedangkan bahan dah ada.Nak cari sumber rezeki tambahan tapi nampak gaya kena tangguh sebab badan tak berapa nak sihat.Namun yang buat risau sekarang hutang kawan-kawan tu.Sekarang ni hari-hari dalam facebook naik post hutang kena bayar dahulukan hutang.Memang itu aku tahu dan aku tak menafikannya.Tapi terfikir juga kalau aku bayarkan hutang dulu dan jumlahnya melebihi gaji aku cmne aku nak hidup ermmmm sebab tu nak cari pendapatan lain namun belum ada rezeki.Aku sendiri tak suka nak tangguh2 bayar hutang ni namun yalah macam aku cakap siapa nak faham kan.Sabar jelah.

       Baru-baru ni kena serang gastrik sekali gus dengan keracunan....Allahuakbar hanya Allah tahu apa rasanya.Kali ni sampai aku mintak bantuan rakan untuk hantarkan ke hospital.Selalu sakit selagi larat aku akan pergi sendiri sampai ada masa tu doktor pun marah kenapa pergi sendiri sebab malas nak susahkan orang lain namun kali ni aku mengalah dengan sakit yang tak tertanggung.Muntah kali ni aku tak leh nak jelaskan sakitnya macam mana hanya Allah tahu.Namun bila aku fikir balik Allah nak uji sebab dosa pun banyak Allahuakbar semoga dosa-dosa ini diampuni.

     Dahlah kena serang ngan gastrik dan keracunan tu time tulah jugak kat area rumah ada masalah air.Memang haru biru jugaklah masa tu mana nak membuang mana nak muntah boleh jadi sakit jiwa saat itu.Alhamdulillah Allah bagi iman yang kuat ,masih boleh meneruskan kehidupan walaupun ingat dah nak mati dah.Sempat lagi rasa takut amalan tak cukup bila dah sihat semua hilang he3.


Apapun Ya Allah syukur dengan sakit yang diberi banyak pengajaran dan rasa jadi pengalaman namun kalau ditanya nak sakit lagi ke tak sanggup aku...kihkihkih.


Image result for gambar biskut susu viral
plan nak buat biskut ni sekali biskut lain yang jadi he3



Comments

Popular Posts