Boleh ke....

Bismilahirahmannirahim,Alhamdulillah dengan kurniaan Iman dan Islam.Lama jugak dok senyap dari menjenguk blog ni....lepas 40 hari tebuk perut kihkihkih bahasa senang.Alhamdulillah tempoh berpantang dah aku lalui,tak adalag berpantang beria sangat mana yang aku mampu.Yang mana kawan2 yang dok bgtau ikan haruanlah ,gamatlah...bukan tak nak ambik cuma tak mampu,yang mampu beli aiskrim vanila dan sup ayam je.Alhamdulillah ok jgk yang dalam aku tak taulah macam mana.dah pg follow-up tp rezeki jumpa doktor yang entah apa2.Sabar jelah nak buat cmne sejak hari tu jugak nekad kena kuat sbb hanya diri sendiri yang boleh tolong diri sendiri.



      Dalam tempoh bercuti sakit macam2 jugak yang aku hadapi.Kakak...entahlah aku tak tahu nak luahkan macam mana yang akhirnya aku bergaduh dengan kakak yang satu masa dulu aku memang rapat dengan dia.Sungguh hidup ini Allah dah rencanakan yang terbaik untuk kita.Alhamdulillah lepas kena tebuk ni kehidupan aku semakin baik aku rasa dan aku harap sangat cas-cas positif tu.Operation tu dah berjaya buat dan mak ayah akan datang jugak kesini sebab tiket dah ayah belikan untuk datang.Emak bukan main seronok lagi nak datang tapi akulah dari seronok jadi sedih sebab ada masalah duit.Mula aku ingatkan boleh buat overlap dekat aeon yang aku dah buat tahun lepas.Tak boleh pulak sbb tak sampai 30 bulan lagi.Dah..aku jadi jem....mana nak service keta,mana nak isi minyak,tol,makan dan banyak lagi.Allahuakbar...takkan nak suruh diaorg jangan datang,takkan aku nak susahkan hati diaorang lagi.Cukup2 lah apa yang kakak2 aku dah buat kat org tua aku.


    Salah ke aku nak bahagiakan orang tua aku.Aku dah start berfikir kenapa Allah tak mudahkan aku untuk buat pinjaman tu.Itu je jalan aku yang aku mampu.Nak pakai kat kawan2 aku mana ada kawan yang kaya semua cukup makan macam aku je.Allahuakbar tak ada jalan ke untuk aku @ memang takdir nak suruh aku buat benda yang Allah murka...nauzubillahiminazalik....Allah apa jalan untuk aku dapatkan tunai.Bukan aku tak pernah buat keja untuk lebihkan pendapatan aku dan nak bayar hutang-hutang aku.Ingat aku happy dengan hutang yang aku ada.Kadang aku rasa sedih bila ada yang dalam FB kawan2 sindir2 org yang berhutang...Allah kau belum pernah dikeadaah dimana kau diuji sentiasa memerlukan duit.Belum sempat nak menyimpan dah ada yang bocor lagi.Ya aku menerima mungkin ujian itu atas dosa aku sendiri tapi kenapa sampai aku nak gembirakan mak dan ayah pun aku disempitkan.Adil ke kalau aku kena jugak buat benda yang berdosa dengan Allah.


Ya Allah aku mohon jalan dari kau,jalan yang tidak menyusahkan aku dan boleh mengembirakan org tua aku.Tolonglah aku dah buntu Ya Allah.Sebenarnya banyak benda dah aku buat untuk cari pendapatan lebih tapi...ermmm semua nya belum ada hasil   ...

Image result for gambar duit

Comments

Popular Posts