Penat ....Mengeluhkah Aku...

Bismillahirahmannirahim,Alhamdulillah dengan Iman dan Islam yang dikurniakan.Alhamdulillah dengan apa yang Allah  bagi untuk pendosa seperti aku ni.Lama juga tak mencoret dalam blog ni...bulan-bulan yang sibuk sampai ada masa tak sempat nak narik nafas.Ermmmmm sejak balik dari cuti Aidilfitri lepas kerja yang bertimbun,ada lawatan kerja hakiki tertangguh sekejap....menjaga klien wanita ni kadang separuh sakit jiwa jugak dibuatnya.Menanggung kerja kawan yang sedang cuti bersalin kadang aku rasakan amat2 penat.Rasa tak cukup tangan dan kaki.Aduhai itulah tanggungjawab yang kadangkala aku rasa aku tak sepatutnya mengeluh...tapi hari ni aku rasa sangat penat...bila mana bulan ni jadi pembantu projek manager plus keja hakiki sedikit buat aku stresss....dengan tiada yang faham dan menghargai lagi buat aku down...ermmm apa yang aku perlu aku buat...patut ke aku mengeluh...aku sedaya upaya menyelesaikan keja yang ada tapi memang dalam 8-5 tu aku tak ada upaya nak selesaikan itu keja yang ada belum dalam masa yang sama aku kena angkat telefon dan memberi kaunseling pada keluarga yang membuat aduan untuk menghantar anak ketempat kami.Belum lagi nak kena bersabar karenah orang awam yang hanya tahu menghukum kita.aduiii kadang naik darah jugak.

           Hari ni yang buat aku benar2 penat bila mana satu keja belum siap dah ada satu keja lagi yang mana aku rasa keja yang kedua ini orang lain  boleh buat...aku ni satu bila orang bagi keja aku iakan aje...akhir aku tertekan sendiri.Stress memang akan buat perut aku selalu pedih..kadang malam memang tak boleh tido sebab perut aku sakit.aku sendiri dan kadang tak tau nak buat apa.Hari ni aku sorang je di pejabat semua benda nak kena control.....arghhhhh ponat den Ya Allah tolonglah beri kekuatan pada hambaMu ini.......

Comments

Popular Posts