Cuti Dan Raya Korban

Bismilahirrahmannirahim, Alhamdulillah dengan nikmat islam dan iman.Hari ni kalau di Mekah dah 13 Zulhijjah, Malaysia baru 12 Zulhijjah lambat sehari walau waktu di Malaysia sebenarnya awal 5 jam.Tak faham tapi kena ikut keputusan kerajaan yang memerintah.:) Alhamdulillah tahun ni dapat Raya Korban sama dengan family walau ada sedikit insiden buat hati rasa kecewa tapi bila fikirkan mak dan ayah.....aku buang jauh-jauh rasa negatif tu.Cuti agak lama namun seperti biasa diisi sepenuhnya dirumah.Aku hanya ada family dikampung , kawan.....he3 yalah aku bukan kawan yang baik sebab tu dimana-mana pun tak ada kawan yang bertanya khabar, ajak keluar dan sebagainya.Adikku yang balik sekali raya ni hari-hari kawan ajak keluar, maklumlah lama tak jumpa.Aku.......he3 tak ada org pun ingin nak jumpa.Phone mmg betul-betul sunyi sesunyi hatiku.Betapa jahatnya akukan kerna hidup yang langsung tak ada kawan.Kawan hanya ada bila masa diaorang susah je he3.......hati kena terima walau sedih dan hiba dengan keadaan gini.Betullah org ckp masa kaya semua akan menghimpit kita masa miskin semua buat tak kenal.......lumrah yang mana masa itu  aku belajar erti kawan.Cuti ni rehat sambil muhasabah diri yang penuh kekurangan.Ya Allah Kalaulah Maha Mengetahui

Comments

Popular Posts