Raya Yang Tak Macam Raya



Bismillahhirrahmannirrahim,Alhamdulillah dengan nikmat iman dan islam yang ada ni.Wah...lama nya tak mengodek2 dalam blog kesayangan ni.Kekanggan masa dan siri menyesuaikan diri kat agak mengambil masa.Hidup seperti biasa yang patut aku syukur walau amat kurang rasa mengembirakan.Patut ke aku panggil ni hijrah yang aku rasa aku semakin ke arah sesuatu yang teruk.Namun aku cuba memaksimakan rasa positif dalam jiwaku.Alhamdulillah hati tenang dan jarang berkocak.Pejam celik Ramadhan pun dah habis dan raya muncul lagi,namun aku juga yang gini je tak berubah.Cumanya tahun ni tak balik beraya dan raya ke-3 dah datang kerja yang macam tak kerja.Ingatkan kat sini betul2 ikut turn untuk balik raya,ermmmm yang aku tengok PB je yang ikut turn yang lain aku tengok boleh je cuti,iya2 je kata hari ni kena ada 5 orang satu unit tu tapi he3 berapa kerat je,tu pun ni tinggal aku sorang.Apa lagi mata nak tutup je.Sayu dan pilu raya ni,yang bagi aku tak rasa raya pun.Aduhai kat sini memang macam pekan mati je bila raya sunyi sangat2.Kesian juga bagi yang tak ada kampung tu,tapi tulah rasa kita lain2 yang penting puasa tu kita jalankan dengan penuh rasa tanggungjawab sebagai hamba.Aku je,kali ni aku rasa kurangnya puasaku.Cuma rasa puas sebab dapat balik awal puasa hari tu.Sedihnya bila ada kekanggan dari segi kewangan,aku rasa terkilan sebab tak dapat nak penuhi apa yang mak hajatkan.Terfikir nak cari part time tapi belum ada rezeki lagi.Usaha juga nak cari rezeki lebih sebab tinggal kat sini kalau harap gaji memang tak ke mana nak balik kampung pun susah.Ya Allah aku mengharapkan pertolongan Mu untuk luaskan rezeki,bantulah aku Ya Allah....

Comments

Popular Posts